جستجو
Generic filters
لانچر اندروید چیست

لانچر چیست – اگر از گوشی های اندورید استفاده می کنید، شاید تا به حال به این فکر افتاده باشید که محیط بصری گوشی را تغییر داده و مطابق با سلیقه خودتان چیدمان کنید. اما این کار چگونه انجام می شود؟ و برای انجام چنین عملیاتی، باید چه برنامه ای نصب شود؟ در این مقاله قصد داریم تا با موضوعی به نام لانچر اندروید آشنا شویم؛ پس با ما همراه باشید.

 

لانچر اندروید چیست ؟

سیستم عامل اندروید دارای ویژگی های متفاوتی است. یکی از این قابلیت ها، لانچر (Launcher) می باشد. اما لانچر چیست ؟ اندروید قادر به سفارش سازی است. به این ترتیب که به شما این اجازه را می دهد تا با توجه به نیاز و سلیقه خود، تم های مختلفی را بر روی صفحه نمایش گوشی خود ایجاد کنید. به قابلیت لانچر می گویند.

لانچر در معنای اصلی، رابط گرافیکی در بخش رام موبایل می باشد. زمانی که برای اولین بار موبایل خود را راه اندازی می کنید، برنامه های دستگاه با چیدمان مشخصی نمایان می شود. در واقع این رابط گرافیکی، بر اساس لانچر پیش فرض اندروید گوشی نمایش داده می شود. اما شما مجبور به قبول این نوع طراحی نیستید و می توانید نوع آن را تغییر دهید.

 

لانچر اندروید چیست

کاربرد لانچر اندروید چیست ؟

همانطور که گفتیم با استفاده از لانچر می توانید محیط گوشی خود را زیبا کرده و مطابق با نیازهای خود، برنامه ها را کنار یکدیگر قرار دهید. اما این کار به معنای تغییر سیستم عامل نیست، در واقع شما ظاهر دستگاه را تغییر می دهید. استفاده از لانچر کاربردهای بسیاری دارد که در موارد زیر مزیت آن را بیان می کنیم.

 

1.افزایش سرعت گوشی

بعضی از لانچرها سبک بوده و زمانی که آن را نصب می کنید، می تواند به شکل قابل توجهی سرعت گوشی را بالا ببرد. در صورتی که سی پی یو دستگاه شما قادر به پردازش برنامه ها نیست، می توانید با لانچرهای سبک تر این مشکل را حل کنید. البته باید این نکته را هم اضافه کنیم که برخی از لانچرها نیز محیط گوشی را سنگین کرده و سرعت آن را کاهش می دهند.

 

2.پنهان کردن برنامه ها

با نصب برخی از لانچرها شما می توانید برنامه های خود را مخفی کنید در عین حال که به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. حتی گاهی اوقات می توان آیکون برنامه و یا نام آن را نیز تغییر داد. به این ترتیب اگر گوشی شما دست شخص دیگری باشد، نمی تواند برنامه مورد نظر خود را پیدا کند.

 

3.استفاده از تم گوشی های دیگر

اگر به تازگی یک گوشی جدید خریداری کرده باشید، اما با محیط آن سازگار نبوده و نیاز دارید که همان تم دستگاه قبلی را در موبایل جدید داشته باشید؛ از لانچرها استفاده کنید. با نصب لانچر گوشی قبلی همان صفحه نمایش را ایجاد کنید.

 

4.چیدمان برنامه ها به روش های مختلف

شما می توانید با لانچر برنامه ها را بر اساس حروف الفبا چیدمان کرده و یا آیکون برنامه ها را کوچک یا بزرگ کنید.

 

5.دسترسی راحت به برنامه ها

یکی از مزیت های استفاده از لانچر این است که می توانید با چیدمان برنامه ها بر اساس نیازها و میزان استفاده تان، به راحتی به اپلیکیشن های مختلف دسترسی داشته باشید و در زمان صرفه جویی کنید.

 

بهترین لانچر اندروید

 

معرفی بهترین لانچرهای اندروید

برخی از افراد برای تغییر رابط کاربری رام های نامناسبی را نصب می کنند در صورتی که به جای این کار می توان به راحتی یک لانچر برای دستگاه خود نصب کرد. در این بخش چند نمونه از بهترین لانچرهای اندروید را معرفی می کنیم.

 

1.برنامه نوا لانچر

نوا لانچر (Nova Launcher) یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین لانچرها در دنیا شناخته می شود. با استفاده از آن می توان برنامه ها و آیکون آن ها را ویرایش کرده و یا حتی آیکون را حذف کنید. می توانید پوشه های خود را نیز سفارش سازی کرده و برنامه هایی که بیشتر از بقیه مورد استفاده هستند را در قسمت بالای صفحه قرار دهید. این برنامه از Google Play قابل دانلود است.

 

2.برنامه لانچر اکشن 3

لانچر اکشن (Action Launcher3) بهینگی خوبی دارد. در این لانچر با استفاده از Quickdrawer می توانید یک لیست از برنامه ها را در سمت چپ صفحه ایجاد کنید و برای فشرده سازی فضا با استفاده از ویجت ها، مناسب است.

 

3.لانچر iOS 14

همانطور که می دانید به تازگی iOS 14 روانه بازار شده و برای محصولات اپل مورد استفاده قرار می گیرد. اما نکته جالب اینجاست که شما با استفاده از لانچرها می توانید محیط گوشی اندروید را به گوشی IOS تبدیل کنید. با استفاده از لانچر iOS 14 این قابلیت برای شما فراهم می شود.

با نصب برنامه محیط گوشی شبیه به گوشی های آیفون شده و آیکون برنامه ها به همان شکل نمایش داده می شود. ولی معمولاً در هنگام تغییرات، تبلیغات در این لانچر وجود دارد. لانچر را می توانید در Google Play دانلود کنید.

 

4.برنامه لانچر هولا

لانچر هولا (Hola Launcher) یکی از بهترین لانچرها می باشد. این لانچر می تواند برنامه هایی که برای دستگاه شما آسیب رسان هستند و باتری بیشتری مصرف می کنند را شناسایی و حذف کند. همچنین به گونه ای طراحی شده که می توانید با یک دست با گوشی کار کنید.

 

5.برنامه لانچر گو

لانچر گو (Go Launcher) نزد کاربران اندروید محبوب می باشد. با استفاده از آن می توان هر صفحه را جداگانه سفارش سازی کرد. تم های بسیار زیادی دارد که می توانید از گوگل پلی دانلود که و آن را استفاده کنید.

 

6.برنامه لانچر نیاگارا

لانچر نیاگارا (Niagara Launcher) بسیار سبک بوده و محیط کاربری ساده ای در تلفن همراه ایجاد می کند. برخلاف لانچرهای دیگر تنظیمات زیادی نداشته و قابلیت سفارش سازی مانند دیگر برنامه ها را ندارد. اما برای گوشی های رده پایین بسیار مناسب بوده وسرعت آن را افزایش می دهد.

 

7.برنامه اسمارت لانچر5

اسمارت لانچر 5 (Smart Launcher 5) نیز بسیار محبوب می باشد. این لانچر سبک بوده وسرعت خوبی دارد. قابلیت پنهان کردن نوار روی صفحه را داشته و رنگ زمینه بر اساس قابل تغییر است. در این لانچر می توانید برنامه های خود را قفل کنید. همچنین می توان مانند کتابخانه iOS 14، فایل ها را مرتب سازی کرد.

 

سخن پایانی

علاوه بر این برنامه هایی که گفته شد، لانچرهای مختلف دیگری هم وجود دارد که می توانید به راحتی در گوگل پلی آن ها را دانلود کنید. در صورتی که گوشی شما دارای ایراد نرم افزاری پیچیده باشد، برای تعمیرات موبایل به این قسمت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *