جستجو
Generic filters
ضبط مکالمه در گوشی

ضبط مکالمه در گوشی اندروید و آیفون احتمالاً برای شما هم پیش آمده که گاهی نیاز داشته باشید، مکالماتی که با تلفن همراه انجام می دهید را بنا به دلایل مختلف ضبط کنید. به خصوص زمانی که قصد دارید تا اطلاعات مهمی را در هنگام مکالمه ذخیره کنید، این موضوع اهمیت زیادی پیدا می کند.

به همین خاطر در این مقاله می خواهیم روش های ضبط مکالمه در گوشی های اندروید و آیفون را توضیح دهیم.

 

نکته مهم در ضبط تماس

به طور کلی باید بیان کرد که ضبط مکالمات در برخی از کشورها می تواند جرم شناخته شده و قانونی نیست. به علاوه ضبط صدا افراد در مکالمات برای سوء استفاده عمل مناسبی نیست. با این وجود گاهی پیش می آید که نیاز است تا یک مکالمه را ضبط کنید تا در فرصتی دیگر مجدد اطلاعات داخل مکالمه را مرور کنید که این کار باید با رضایت طرف مکالمه انجام شود. بنابراین در ادامه روش های ضبط مکالمه در اندروید و آیفون را بررسی کنیم.

 

آشنایی با ساختار برنامه های ضبط تماس

اگر تا به حال از برنامه های ضبط صدا استفاده کرده باشید؛ شاید به این موضوع فکر کرده اید که این برنامه ها بر چه اساس عمل می کنند و از چه راهی مکالمات بین افراد را ضبط می کنند. بر همین اساس باید گفت که این برنامه به سه شیوه عمل می کنند که در موارد زیر بیان شده.

 

برنامه های مبتنی بر شماره سوم

برخی برنامه ها به گونه ای است که یک مکالمه گروهی تشکیل داده و علاوه بر دو شماره ای که با هم تماس گرفته اند، یک شماره سوم هم اضافه می شود که تنها شنونده و ضبط کننده می باشد. استفاده از این برنامه ها شرایطی خاصی داشته و اپراتور سیم کارتی که استفاده می کنید باید از مکالمه پشتیبانی کند.

برنامه های مبتنی بر یک منبع سخت افزاری

دسته ای دیگر از برنامه ها با یک قطعه سخت افزاری مانند اسپیکر گوشی ارتباط برقرار کرده و صدای وارد شده به میکروفون را ضبط می کنند. اما این برنامه ها تنها می توانند صدای وارد شده به میکروفون یا اسپیکر را ضبط کنند. یعنی یا صدای شما ضبط می شود یا صدای فردی که با آن صحبت می کنید.

برنامه های مبتنی بر VoIP

کلمه VoIP از عبارت Voice over Internet Protocol گرفته شده است. با این برنامه وقتی به اینترنت متصل شده و تماس می گیرید؛ مکالمات ضبط می شود. البته این برنامه ها هم شرایط خاصی داشته و در برخی کشورها قابل استفاده نیستند چرا که باید شماره خود را ریجستر کنید.

 

ضبط مکالمه در اندروید

برای ضبط تماس در گوشی اندروید اپلیکیشن های متعددی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. در این بخش به معرفی آنها می پردازیم.

 

برنامه Call Recorder – ACR

این برنامه برای ضبط مکالمه در اندروید استفاده می شود؛ رایگان بوده و امکانات متعددی در اختیار کاربران می گذارد. با نصب برنامه یک اعلانی ظاهر می شود که نشان دهنده ضبط تماس های ورودی و خروجی می باشد. اگر تماس های ضبط شده مهم را نیاز دارید، باید آن را برچسب بزنید در غیر این صورت تماس های قدیمی به طور خودکار در این برنامه پاک می شود. همچنین می توانید در تنظیمات برنامه انتخاب کنید که کدام تماس ها ضبط شوند.

این برنامه را از گوگل پلی دانلود کرده و بعد از نصب گزینه Enable را فعال کنید. این برنامه می تواند صدا را در فرمت های MP3 ، WAV ، OGG، FLAC ذخیره کند.

ضبط مکالمه در اندروید و آیفون

 

برنامه Automatic Call Recorder

این اپلیکیشن هم مشابه برنامه فوق می باشد و در صورتی که تماس های مهم را ذخیره نکرده باشید، بر اساس میزان فضایی که برای آن تعیین کرده اید؛ تماس های قدیمی را پاک می کند. نسخه رایگان آن در اختیار کاربران اندروید می باشد؛ به علاوه نسخه پولی آن هم موجود است.

با این برنامه می توانید به سه حالت تماس را ضبط کنید. حالت اول ضبط تماس همه مخاطبین است. حالت دوم ضبط تماس همه مخاطبین به جز مخاطبینی که انتخاب می کنید ضبط نشود. حالت سوم ضبط تماس شماره هایی که جز مخاطبین نیستند. همچنین در هنگام تماس با تکان دادن گوشی هم می توانید برنامه را فعال کنید. به علاوه باید اضافه کنیم این برنامه جز اپلیکیشن های مبتنی بر منبع سخت افزاری می باشد. با فعال سازی اسپیکرها مکالمات دو طرف را ضبط می کند.

 

ضبط مکالمه

 

برنامه Super Call Recorder

این برنامه نیز برای ضبط مکالمه اندروید استفاده می شود. با همه نسخه های اندروید سازگار بوده و به طور خودکار مکالمات را ضبط می کند. ویژگی این برنامه کیفیت بالای صدا در فایل ضبط شده می باشد. به علاوه می توانید تماس ضبط شده را داخل برنامه بشنوید. فرمت فایل MP3 می باشد و به راحتی قابل اشتراک گذاری است.

ضبط تماس در اندروید

 

ضبط مکالمه در آیفون

ضبط مکالمه در گوشی های آیفون با دردسرهای بیشتری نسبت به گوشی اندروید مواجه است. عمدتاً برنامه هایی که برای ضبط تماس آیفون استفاده می شود؛ جز برنامه های مبتنی بر شماره سوم هستند. در کل پیدا کردن یک برنامه برای ضبط مکالمه در گوشی های آیفون کمی سخت می باشد.

از طرفی بسیاری از برنامه های ضبط مکالمه در آیفون رایگان نیست و می بایست مبلغی برای استفاده از امکانات برنامه پرداخت کنید. با این حال در این بخش سعی کردیم تا دو روش ساده تر برای ضبط مکالمه را بیان کنیم.

 

استفاده از پیغامگیر صوتی

در این روش نیازی به نصب برنامه ندارید. قبل از شروع به آموزش باید عنوان کنیم که این کار تنها با رضایت مخاطب شما باید باشد، در غیر این صورت می تواند جرم به حساب بیاید.

  • ابتدا قابلیت پیغامگیر صوتی را در گوشی فعال کنید.
  • سپس شماره مخاطب را گرفته و منتظر شوید تا تماس برقرار شود. بعد از برقراری تماس Add Call را انتخاب کنید. سپس شماره خودتان را وارد کرده و تماس بگیرید. چون شما مشغول یک تماس دیگر هستید، خط اشغال می باشد.
  • زمانی که به پیغامگیر صوتی منتقل شدید؛ بعد از پایان عبارت خوشامدگویی Merge Calls را بزنید تا تماس ها ادغام شوند. به این ترتیب ضبط مکالمه شروع می شود. بعد از پایان تماس اینترنت خود را روشن کنید.
  • سپس به Voicemail رفته و فایل ضبط شده را انتخاب و گزینه Share بزنید؛ سپس این فایل را به طور دلخواه به اشتراک بگذارید.

 

ضبط مکالمه در اندروید و آیفون

 

برنامه Rev Call Recorder

این برنامه یک اپ کاربردی برای گوشی های آیفون است و به صورت رایگان می باشد. با استفاده از آن می توانید تماس های خروجی، ورودی را ضبط کنید. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که به یک شماره تلفن متعلق به کشور ایالات متحده آمریکا، برای ثبت نام نیاز دارید.

برنامه را دانلود و بر اساس آموزش ارائه شده از سوی برنامه آن را اجرا کنید. گزینه Start Recorded Call را لمس کرده و Outgoing Call یا Incoming Call را انتخاب کنید.

برای تماس خروجی از Rev Call Recorder service تماس بگیرید و پس از وصل شدن هر دو تماس برای ضبط کردن، گزینه Merge Calls بزنید.

 

برنامه Rev Call Recorder برای ضبط مکالمه در گوشی

 

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به بررسی روش های ضبط مکالمه در گوشی های اندروید و آیفون پرداختیم. در ادامه اضافه کنیم که اگر گوشی های اندروید یا آیفون استفاده می کنید؛ در صورت بروز مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری می توانید برای تعمیرات موبایل به این بخش مراجعه کنید.

1 دیدگاه برای “آموزش ضبط مکالمه و تماس در گوشی اندروید و آیفون”

  1. با سلام من قبلا از این برنامه ها استفاده میکردم و مشکلی برای ضبط نداشتم در اندروید ۹ . اما وقتی گوشی اندروید ۱۰ گرفتم دیگه صدای طرف مقابل ضبط نمیشود حتی بعد از ارتقا به اندروید ۱۱ هم مشکل پابرجاست . لطفا راهنمایی کنید . ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *