جستجو
Generic filters
جلوگیری از سرقت گوشی

روش های جلوگیری از سرقت گوشی – متأسفانه مشکل سرقت گوشی، این روزها بیشتر از گذشته شده است. از طرفی با توجه به افزایش قابل توجه قیمت موبایل، دزدیده شدن آن ضرر مالی سنگینی وارد خواهد کرد. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا روش های جلوگیری از سرقت گوشی و راه های پیشگیری از این اتفاق را بیان کنیم.

روش های جلوگیری از سرقت گوشی

دزدیدن تلفن همراه جز جرائمی است که آمار آن، روز به روز در حال افزایش می باشد. از این رو هیچ کس از این اتفاق در امان نبوده و هر آن ممکن است گوشی موبایل شما دزدیده شود. بنابراین برای مقابله با چنین موضوعی می بایست با راهکارهایی که از سرقت گوشی جلوگیری می کند آشنا شوید.

روش های جلوگیری از سرقت گوشی به طور کلی به دو دسته متفاوت تقسیم می شود. دسته اول روش های مربوط به نحوه استفاده از تلفن همراه در مکان های عمومی است و دسته دوم اقداماتی امنیتی است که باید انجام دهید. به این ترتیب برای درک بهتر از موضوع با ما همراه شوید.

سرقت گوشی همراه

نحوه استفاده از موبایل و روش های آن

در بخش اول قصد داریم تا روش های استفاده از تلفن همراه را در محیط های مختلف آموزش دهیم. همانطور که می دانید، عمدتاً گوشی همراه در محیط های عمومی و فضای باز بیشتر از فضاهای بسته دزدیده می شود. به این خاطر برای جلوگیری از این موضوع به راهکارهای زیر دقت کنید.

 

1. استفاده حداقلی از موبایل در محیط های عمومی

سعی کنید در محیط های عمومی، مانند پارک، خیابان های شلوغ و پرتردد، مترو و… تا جایی که می توانید از موبایل استفاده نکنید. چرا که بسیاری از سرقت تلفن همراه در فضای باز و حین استفاده از گوشی رخ داده است. حتی گاهاً در فضاهایی همچون رستوران، قرار دادن گوشی بر روی میز نیز ممکن است خطرناک باشد.

 

2. مزیت استفاده از هندزفری

یکی از بهترین روش های جلوگیری از سرقت گوشی، استفاده از هندزفری در حین مکالمه است. به خصوص زمانی که در خیابان مشغول به حرکت هستید، این کار تا حد زیادی می تواند از سرقت موبایل شما جلوگیری کند. بنابراین اگر اجزای صدا گوشی آسیب ندیده، تا حد امکان از هندزفری استفاده کنید.

 

3. بستن شیشه ها در اتومبیل

احتمالاً بارها شده فیلم هایی را مشاهده کرده اید که سارقان، گوشی را از داخل ماشین افراد سرقت می کنند. یا فردی مشغول صحبت با تلفن همراه بوده و از شیشه ماشین گوشی او دزدیده می شود. بنابراین یکی دیگر از موضوعاتی که باید هنگام استفاده از موبایل به آن دقت کنید؛ این است که زمانی که داخل ماشین هستید، شیشه ها را بالا کشیده و درب ها را قفل کنید.

نکته بعدی این که گوشی را به سمتی بگیرید که مجاور شیشه اتومبیل نباشد.

 

جلوگیری از سرقت گوشی

روش های عملی برای جلوگیری از سرقت گوشی

راهکارهای فوق در خصوص نحوه استفاده از موبایل است. زمانی که تلفن همراه شما دزدیده می شود، می بایست از طریق مراجع قانونی برای پیدا کردن آن اقدام کنید. اما برای اینکه در چنین شرایطی این کار سریعتر انجام شود، باید از قبل چند موضوع مهم را انجام داده باشید که در این بخش آنها را معرفی می کنیم.

 

1. انجام عملیات رجیستر کردن گوشی

زمانی که گوشی جدید خریداری می کنید، بلافاصله دستگاه را در سامانه همتا ثبت نام کنید. به این ترتیب با وارد کردن کد IMEI دستگاه با خط خود، این گوشی با نام شما در سامانه ثبت می شود و اگر سیم کارت دیگری در آن استفاده شود، خدمات اپراتورها را نمی تواند دریافت کند. چرا که این دستگاه به نام شماره خط شما ثبت شده است.

2. فعال کردن پین سیم کارت

حتماً علاوه بر اینکه برای صفحه گوشی رمز تعیین می کنید، قفل سیم کارت را نیز فعال کنید. فعال کردن پین سیم کارت، باعث می شود که هر بار که دستگاه را خاموش و روشن می کنید، این رمز پین سیم کارت را وارد کنید. در غیر این صورت دستگاه شما بوت نمی شود.

از این انجام این کار باعث می شود تا گوشی دستگاه شما برای شخص دیگری قابل استفاده نباشد.

 

3. حفظ شماره IMEI گوشی

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است، زمان دزدیده شدن گوشی باید بلافاصله از طریق کد IMEI برای مسدود کردن دستگاه و اعلام سرقت اقدام کنید. به این منظور با ثبت شناسه IMEI در سامانه همیاب، دستگاه شما سرقتی اعلام شده و مسدود می شود.

از این رو حتماً این کد را در جایی نوشته و نگه داری کنید. در همین راستا در حفظ جعبه و فاکتور گوشی دقت کنید، چرا که این شناسه در آنجا نوشته است.

 

4. فعال سازی قابلیت های پیدا کردن گوشی

یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید فعال کردن قابلیت های مختلفی است که در گوشی های اندروید و IOS وجود دارد. این کار باعث می شود که در هنگام دزدیده شدن دستگاه، اقدامات متنوعی را انجام دهید که شامل موارد زیر است.

 

آموزش فعال سازی Find My iPhone

در گوشی های آیفون باید قابلیت Find My iPhone را فعال کنید. به این ترتیب هنگام سرقت گوشی می توانید، دستگاه را ردیابی کرده و یا از راه دور اطلاعات خود را پاک کنید. این قابلیت برای iOS5 به بالا می باشد.

  • برای فعال سازی آن ابتدا وارد Settings شده و بعد از قسمت iCloud گزینه Find My iPhone را روشن کنید.
  • با فعال کردن Location Services گوشی، هنگام اتصال به اینترنت دستگاه شما قابل دریابی است.

 

آموزش فعال سازی Find My Device

در گوشی های اندروید باید قابلیت Find My Device را فعال کنید. با روشن کردن این گزینه می توانید، دستگاه را ردیابی کرده و یا از راه دور قفل گوشی و اطلاعات خود را پاک کنید. این کار از طریق حساب Gmail امکان پذیر است.

  • در این بخش ابتدا به Setting رفته و بعد در قسمت Users & Accounts گزینه add accounts را انتخاب کنید. سپس اکانت جیمیل خود را اضافه کنید.
  • سپس مجدد به Setting رفته و بعد در قسمت Security & Privacy گزینه Find My Device را فعال نمایید.

 

1 دیدگاه برای “روش های جلوگیری از سرقت گوشی، بهترین و موثرترین راهکارها”

  1. با عرض سلام و ادب خدمت شما
    خب زمانی که گوشی ما دزدیده شده اگه ما بخواهیم اطلاعات خودمون رو از روی گوشی پاک کنیم رمز و پسورد هم پاک میشه و اینجوری می‌تونه ببره سریال عوض کنه و گوشی مال خودش باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *