جستجو
Generic filters
رایج ترین مشکلات آیفون ایکس و راه حل برطرف کردن آن

در دنیای امروز که برندهای بزرگ و مطرح سازنده ی گوشی های موبایلی با هم دیگر رقابت می کنند؛ بررسی و عملکرد هر کدام از این گوشی ها دقیقا مورد بررسی و نقد کاربران قرار می گیرد. آیفون ایکس یکی از گوشی های موجود در بازار ایران است که مشکلات متعددی دارد و در این مقاله می خواهیم به بررسی رایج ترین مشکلات آیفون ایکس و آموزش حل هر کدام از آن ها بپردازیم.

رایج‌ترین مشکلات آیفون ایکس:

بهتر است پیش از مراجعه به یک تعمیرکار موبایل، ابتدا این روش های ارائه شده در این مقاله را انجام دهید و اگر مشکل شما برطرف نشد؛ آنگاه می توانید به یک تعمیرکار متخصص بررسی کنید. در ادامه به بررسی رایج ترین مشکلات این گوشی که به تعمیرکاران موبایل مراجعه شده اند می پردازیم.

ریستور آیکلود:

ریستور آیکلود

یکی از رایج ترین مشکلات آیفون ایکس مشکل ریستور شدن آیکلود آن است. اگر گوشی آیفون ایکس شما به صورت ناگهانی در بین آپدیت تنظیمات آیکلود گیرکرد نیاز است تا گوشی را فورس ریستارت کنید. برای این کار نیاز است تا ولوم بالا و پایین را همزمان نگه دارید و رها کنید سپس دکمه ی پاور را بفشارید تا لوگوی اپل بر روی صفحه ظاهر شود.

در این زمان دیوایس خودش را ریستارت می کند. اگر با ریستور کردن آیکلود مشکل دارید یک بکاپ محلی بر روی کامپیوتر خود ایجاد کنید و سپس بکاپ را به آیفون ایکس بازگردانید. این یکی از رایج ترین مشکلات آیفون ایکس است که کاربران آن گزاررش کرده اند.

آپدیت گوشی آیفون ایکس:

هر چند که می توانید از نسخه ی قدیمی آی او اس استفاده کنید اما شما می توانید فورا نسخه ی جدیدتر آن را نصب کنید. مشکل آپدیت گوشی در گوشی های آیفون بسیار رایج است. معمولا هنگام بارگیریِ به روزرسانی، گوشی شما هنگ می کند و نیاز است تا هارد ریست انجام دهید. برای هارد ریست کلید ولوم بالا و سپس ولوم پایین را نگه دارید و رها کنید و سپس کلید پاور را نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

حالا در این مرحله می توانید بار دیگر گوشی خود را به روزرسانی کنید. اگر سرعت دانلود آیفون ایکس خیلی کند بود می توانید اینترنت خود را بررسی کنید. البته این مشکل می تواند از سوی سرورهای اپل نیز باشد.

عمر باتری آیفون ایکس:

یکی از رایج ترین مشکلات کاربران گوشی های آیفون این است که گوشی آیفون زودتر از حد معمول خود شارژ باتری خودش را از دست می دهد. این نکته را به یاد داشته باشید که گاهی اوقات زود شارژ خالی کردن گوشی می تواند به خاطر وجود یک بدافزار باشد. به جز بد افزارها، استفاده از اینترنت سیم کارت نیز می تواند در تمام شدن هر چه سریعتر شارژ موبایل موثر باشد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی 10 دلیل دیر شارژ شدن موبایل را مطالعه کنید.

مشکلات وای فای iPhone X:

مشکلات وای فای iPhone X:

یکی دیگر از مشکلات رایج در آیفون ایکس این است که گوشی به شبکه وای فای متصل نمی شود یا سرعت اتصال کندتر از حد معمول است. برای حل این مشکل ابتدا روتر خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکل از سوی ارائه کننده سرویس اینترنت شما نیست. مودم را به مدت 60 ثانیه قطع کنید و دوباره وصل کنید.

این کار می تواند اتصال شما را بازیابی کرده و سرعت دانلود را به طور چشمگیری افزایش دهد. اگر به روتری که استفاده می کنید دسترسی ندارید یا مشکل از آن نیست باید به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید. در این بخش وای فای را یک بار خاموش و روشن کنید.

اگر مشکل حل نشد باید گوشی خود را فورس ریست کنید سپس به صفحه تنظیمات گوشی و بخش وای فای بروید. در صفحه ی باز شده روی آیکون i که در کنار کانکشن هست کلیک کنید و سپس Forget this Network را انتخاب کنید.

حالا دوباره به کانکشن متصل شوید و رمز عبور را وارد کنید. البته یک راه دیگری هم هست که می توانید تنظیمات شبکه گوشی خود را یک بار ریست کنید. برای این کار در بخش تنظیمات گوشی مسیر زیر را طی کنید:

General > Reset > Reset Network Settings

با این کار ممکن است مشکلات آیفون ایکس شما با Wi-Fi برطرف شود.

پیکسل سوختگی آیفون ایکس:

پس از ارائه ی اولیه گوشی آیفون ایکس، شرکت اپل متذکر شد که این گوشی موبایل مجهز به نمایشگر OLED است که پایداری تصویری در آن می تواند باعث پیکسل سوختگی در آن شود. این بدان معنا است که نباید برای مدت طولانی بر روی یک تصویر ثابت ( مانند آیکون اپلیکیشن ها) روی صفحه باقی بماند چون ممکن است باعث سوختگی شود.

این مشکلی رایج در نمایشگرهای OLED است و تنها مختص به گوشی های اپل نیست البته اپل با به روزرسانی نرم افزاری گوشی توانست این مشکل را حل کند

برای جلوگیری از این مشکل فقط کافی است یک نکته را رعایت کنید که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

نکته ای که نیاز است رعایت کنید این است که زمانی که از گوشی استفاده نمی کنید؛ نمایشگر گوشی خود را خاموش کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات سپس بخش Display & Brightness بروید و برای گزینه‌ی Auto Lock زمان کمتری را انتخاب کنید. با کم کردن عدد این زمان؛ در زمانی که از گوشی استفاده نمی کنید سریعا خاموش می شود.

مشکلات بلوتوث آیفون ایکس:

بلوتوث نیز یکی از قسمت هایی است که بسیار دچار مشکل می شود. اگر مشکلات بلوتوث گوشی آیفون شما جدی باشد؛ حل آن بسیار مشکل است و باید منتظر انتشار یک به روزرسانی آی او اس از سوی اپل باشید اما اگر نمی توانید تا آن زمان منتظر بمانید بهتر است ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی شده و سپس وارد بخش بلوتوث شوید.

در کنار اتصال بلوتوثی که مشکل دارد بر روی آیکون i کلیک کنید و سپس روی Forget this Device کلیک کنید و مجددا اتصال را برقرار کنید. اگر مشکل اتصال شما حل نشد می توانید اتصالات گوشی خود را به طور کلی ریست کنید.

برای ریست کردن اتصالات مسیر زیر را طی کنید:

General > Reset > Reset Network Settings

این کار ممکن است رمز وای فای ذخیره شده بر روی گوشی شما را نیز پاک کند.

در صورتی که مشکل برطرف نشد می تواند گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. برای این کار می توانید مسیر زیر را طی کنید:

General > Reset > Reset All Settings

این کار کمی طول می کشد. اگر گوشی در اتصال به بلوتوث گوشی مشکل داشته باشد نیز می توانید از بازگشت به تنظیمات کارخانه استفاده کنید.

لمس سه بعدی در آیفون ایکس:

یکی دیگر از مشکلات رایج گوشی آیفون ایکس در لمس سه بعدی است. اگر شما هم با این مشکل برخورده اید می توانید ابتدا گوشی خود را ریستارت کنید تا اگر باگ نرم افزاری باشد برطرف شود. اگر یک ریستارت ساده مشکل شما را حل نکرد می توانید حساسیت آن را تنظیم کنید.

برای این کار به صفحه تنظیمات گوشی خود و سپس به مسیر General > Accessibility بروید. به پایین صفحه آمده و وارد بخش Touch 3D‌ شوید. به صورت پیشفرض این گزینه روی Medium تنظیم شده است.

حساسیت قابلیت لمس سه بعدی خود را با قرار دادن بر روی گزینه ی Firm افزایش می دهید. اگر این کار هم مشکل شما را حل نکرد می توانید تنظیمات گوشی خود را ریست کنید.

نکته: این کار اطلاعات گوشی شما را پاک نمی کند و فقط رمزهای وای فای ذخیره شده حذف می شود.

مشکلات فیس آیدی در آیفون ایکس:

مشکلات فیس آیدی آیفون ایکس

همان طور که می دانید آیفون ایکس اولین سری از گوشی های آیفون بود که کلید هوم و تاچ آیدی را بر روی خود نداشت و به جای آن از سیستم تشخیص چهره قدرتمند به نام فیس آیدی استفاده کرده است. یکی از مشکلاتی که کاربران آیفون ایکس با آن رو به رو هستند همین ویژگی فیس آیدی است که هر تغییری در چهره همانند تراشیدن ریش یا مو می تواند باعث شناسایی نشدن چهره ی شما شود. در این موارد باید مجددا فیس آیدی را تنظیم کنید و اگر مشکل حل نشد باید گوشی خود را به یک تعمیرگاه مجاز بسپارید.

برای تنظیم فیس آیدی اپل می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

مشکلات صدا در آیفون ایکس:

گوشی آیفون ایکس اسپیکرهای استریو قدرتمندی دارد که می توانند صدای بلند و با کیفیتی را پخش کنند اما گروهی از کاربران این گوشی از مشکلات آیفون ایکس در صدای خروجی گزارش کرده اند.

اولین راه حل برای حل این مشکل ریستارت گوشی است البته می توانید هارد ریست را نیز امتحان کنید برای این کار همان طور که در بالا گفته شد عمل کنید.

اگر مشکلتان برطرف نشد می توانید بلوتوث را یک بار خاموش و روشن کنید. حتما مطمئن شوید که چیزی جلوی حفره های اسپیکر را نگرفته باشد. اگر میکروفون گوشی نیز تصادفا قطع و وصل می شود یک بار گوشی را خاموش و روشن کنید.

البته پیشنهاد می کنیم یک بکاپ قدیمی را بازگردانی کنید تا مطمئن شوید مشکل سخت افزاری نیست.

مشکلات شارژ بی سیم در iPhone X:

مشکل در شارژ بی سیم نیز یکی از رایج ترین مشکلات در آیفون ایکس است. اگر از قاب محافظی برای گوشی خود استفاده کنید که کارت های بانکی و شناسایی شما را نیز در خود جای می دهد بهتر است پیش از شارژ بی سیم آن ها را جدا کنید همچنین توجه داشته باشید شارژری را انتخاب کنید که با آیفون ایکس سازگار باشد.

عدم اتصال به اپ استور:

کاربران اپل فقط می توانند از اپ استور نرم افزارهای مورد نظر را دانلود کنند پس اگر نتوانید به اپ استور متصل شوید به مشکلات زیادی دچار می شوید. اول بهتر است مطمئن شوید که مشکل از سرورهای خود اپل نیست. برای اینکه مطمئن شوید مشکل از گوشی نیست بهتر است گوشی خود را ریستارت کنید. اگر همچنان مشکل داشتید می توانید اتصال خود به اینترنت را یک بار قطع و وصل کنید. بهتر است یک بار هم از اینترنت سیم کارت استفاده کنید.

یکی دیگر از چیزهایی که نیاز است تا از آن مطمئن شوید آن است که تنظیمات زمان و تاریخ را بررسی کنید. برای این کار از صفحه تنظیمات آیفون ایکس به مسیر زیر بروید:

General > Date & Time

گزینه‌ی Set Automatically را غیرفعال کنید

تنظیمات را به صورت دستی انجام دهید.

حالا وارد اپ استور شوید و چند ثانیه منتظر بمانید.

بار دیگر مسیر قبلی را دنبال کنید و این بار گزینه ی Set Automatically را فعال کنید.

عدم اتصال به اپ استور یکی از رایج‌ترین مشکلات آیفون ایکس است که بیشترین دلیل آن می‌تواند همین عدم هماهنگی زمانی باشد.

عدم شناسایی سیم کارت در آیفون ایکس:

اگر نمی توانید با گوشی خود به دیتا متصل شوید و در بالای گوشی عبارت No Service را می بینید برای حل مشکل خود بهتر است از شرکت مخابراتی ارائه کننده سیم کارت خود کمک بگیرید.

البته می توانید ابتدا گوشی را برای سی ثانیه به حالت پرواز قرار دهید و سپس از آن در بیاورید. شما همچنین می توانید LTE را خاموش و روشن کنید.

برای این کار مسیر زیر را طی کنید:

Cellular > Cellular Data Options

سپس گزینه ی Enable LTE را غیرفعال و سپس فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *