جستجو
Generic filters
معرفی دانگل چیمرا

معرفی دانگل چیمرا – اگر علاقه مند به حوزه ی تعمیرات موبایل یا جی اس ام هستید؛ به احتمال زیاد اخبار مربوط به ابزار چیمرا (chimera tools) و دانگل چیمرا را شنیده اید. چیمرا یکی از پرکاربردترین ابزار در زمینه ی تعمیرات گوشی های موبایل است که امروز توسط تعمیرکاران زیادی استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی، معرفی دانگل چیمرا و مزایا و ویژگی های دانگل چیمرا بپردازیم.

ابزار چیمرا چیست؟

چیمرا (chimera) یک ابزار بسیار کارآمد در زمینه ی تعمیرات موبایل است. چیمرا قابلیت های بسیار زیادی اعم از راه اندازی مجدد گوشی، ذخیره بک آپ، تعمیر شبکه، سازگاری سیستم عامل و… را برعهده دارد. با اتصال دانگل چیمرا به دستگاه، لیست خدمات ارائه شده برای مدل دستگاه شما نمایش داده می شود. چیمرا تولز از تلفن های هوشمند برندهای شیائومی، نوکیا، سامسونگ، هواوی، الجی، اچ تی سی، بلک بری و ام تی کی پشتیبانی می کند.

این ابزار به دو صورت دانگل (Authenticator) یا با استفاده از نام کاربری و رمز عبور (بدون دانگل) قابل‌استفاده است که در این مقاله می خواهیم به بررسی دانگل چیمرا بپردازیم.

دانگل چیمرا چیست؟

در ابتدا بهتر است تفاوت بین باکس و دانگل تعمیرات موبایل را توضیح دهیم. باکس در حقیقت یک وسیله ‌ی سخت افزاری کوچک است که به کمک آن می توانید تعمیرات گوشی های موبایل را انجام دهید. دانگل نیز تقریباً ویژگی های مشابهی دارد اما شکل ظاهری دانگل و باکس متفاوت است. دانگل ها همانند یک فلش مموری اند که می توانند مستقیماً به دستگاه متصل شده و به برطرف کردن عیوب آن بپردازند. دانگل چیمرا در حقیقت سخت افزار هوشمند امنیتی است که با کمک نرم افزار chimera tool و بدون نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می توانید در سرور احراز هویت کنید.

کاربرد دانگل چیمرا چیست؟

برای تعمیرات موبایل به وسیله ی دانگل چیمرا بهتر است بخش های مختلف گوشی موبایل را مورد بررسی قرار دهید و سپس به کمک دانگل به رفع عیوب آن بپردازید. به طور مثال اگر کسی رمز عبور یا پترن گوشی سامسونگ خود را فراموش کرده باشد؛ با کمک دانگل چیمرا می توانید رمز عبور آن را ریسیت کرده یا تغییر دهید. همچنین اگر اطلاعات شما به هر دلیلی از روی گوشی موبایل پاک شده باشد؛ با کمک دانگل چیمرا می توانید اطلاعات خود را بازیابی کنید.

ویژگی ها و قابلیت های دانگل چیمرا:

• دریافت اطلاعات گوشی
• برطرف سازی خطای برنامه ها
• تغییر نرم افزار
• تعمیرات MAC
• خواندن اطلاعات دستگاه
• خواندن کد ها
• بکاپ و ریستور
• آنلاک MSL, RMM
• تعمیرات IMEI (فقط در 12 ثانیه)
• باز کردن قفل مستقیم گوشی (فقط سه ثانیه طول می کشد و نیازی به روت ندارد)
• بک آپ گیری از اطلاعات گوشی
• قسمت های امنیتی تلفن را بازیابی می کند
• تغییر طرح بندی صفحه کلید (QWERTZ، QWERTY، AZERTY)
• تشخیص خودکار LCD
• روشن شدن خودکار موبایل (پس از قرار گرفتن باتری در تلفن، موبایل به صورت خودکار روشن می شود)
• محاسبه NCK مبتنی بر BlackBerry MEP
• بازیابی شماره سریال
• تعمیر مودم
• ریست کردن قفل پترن

مزیت استفاده از دانگل chimera چیست؟

• به کمک ابزار چیمرا می توانید بدون وارد کردن نام کاربری و رمز عبور احراز هویت را انجام دهید.
• با کمک دانگل چیمرا می توانید لایسنس خود را بر روی دانگل حمل کنید و با اتصال دانگل به دستگاه می توانید اکانت خود را بر روی چند رایانه فعال‌ سازی و نرم افزار چیمرا تولز را اجرا نمایید.

چگونگی فعال سازی ابزار chimera:

دانگل چیمرا دارای دو مدل فعال سازی است که یکی از آن ها مجزا برای گوشی های سامسونگ و دیگری فعال سازی کامل برای برندهای دیگر است. به علت قدرت بالای دانگل چیمرا و همچنین پرطرفدار بودن موبایل های سامسونگ در کشور ما، بسیاری از تعمیرکاران از دانگل چیمرا (chimera) استفاده می کنند.

در ادامه به بررسی روش های فعال سازی این ابزار و کاربرد هر کدام می پردازیم:

• فعال سازی سه روزه ( Start Activation):

این فعال سازی فقط به مدت سه روز اعتبار دارد و بیشتر برای آزمودن قابلیت های چیمرا استفاده می شود. اگر قصد آشنایی با این برنامه و کاربرد آن را دارید؛ استفاده از این فعال سازی سه روزه به هیچ وجه برای شما مقرون به صرفه نیست.

• فعال سازی یک ساله ی سامسونگ (Samsung Activation):

این فعال سازی برای مدت یک سال و فقط قابل استفاده برروی گوشی های سامسونگ است. اگر زمینه فعالیت شما گسترده است و فقط به گوشی های سامسونگ خلاصه نمی شود؛ این پکیج مناسب شما نیست اما اگرفقط تعمیرات گوشی سامسونگ را انجام می دهید این بهترین گزینه برای شما است.

• فعال سازی کامل برای یک سال (PRO Activation):

این فعال سازی کلیه ی امکانات را برای مدل های مختلف گوشی اعم از شیائومی، نوکیا، سامسونگ، بلک بری، الجی، اچ تی سی و ام تی کی را برای شما فعال می کند.

نحوه خرید کردیت چیمرا:

برای خرید کردیت و لایسنس چیمرا نیاز به کارت اعتباری دارید و با توجه به تحریم های موجود در ایران، می توانید این لایسنس ها را از سایت ما خریداری کنید. لایسنس های ارجینال ارائه شده در سایت آسان جی اس ام به سه شکل لایسنس 12 ماهه فول اکتیو تمامی مدل ها، لایسنس 12 ماهه فول اکتیو مختص گوشی های بلک بریو لایسنس 12 ماهه فول اکتیو مختص گوشی های سامسونگ ارائه شده اند؛ همچنین با خرید دانگلچیمرا از سایت ما، لایسنس فول اکتیو 12 ماهه(برای تمامی مدل ها) را نیز دریافت می کنید. لازم به ذکر است که برای فعال ‌سازی و اکتیو (Chimera Authenticator) نیاز به ارسال سریال نامبر دانگل خود دارید.

چگونه از ( Chimera Dongle Authenticator) استفاده کنیم؟

بعد از اتصال دانگل به دستگاه، نیاز است تا نرم افزار چیمرا تولز را باز کنید. برای دانلود نرم افزار چیمرا تولز اینجا کلیلک کنید. سپس در پنجره ی باز شده گزینه ی Login with Authenticator را انتخاب کنید.

 

صفحه ی ورود به نرم افزار چیمرا تولز 1

 

اگر تا به حال به کمک Authenticator وارد نشده اید؛ نیاز است تا ابتدا گزینه ی Register Authenticator را انتخاب کنید. این مرحله اولین و آخرین باری است که از شما نام کاربری و رمز عبور را می خواهد. پس از اینکه نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کردید؛ گزینه ی Register Authenticator را بزنید.

 

صفحه ی ورود به نرم افزار چیمرا تولز 2
صفحه ی ورود به نرم افزار چیمرا تولز 2

 

ثبت نام معمولاً چند ثانیه طول می کشد و پس از آن اتوماتیک شما را وارد صفحه ی ورود می شود و با کلیک بر روی گزینه ی Register Authenticator وارد پنل خود می شوید.

مقایسه ی دانگل های موجود در بازار:

در تصویر زیر مقایسه ی انواع دانگل های موجود در بازار را می توانید ببینید:

جدول مقایسه ای

8 دیدگاه برای “دانگل چیمرا چیست؟”

  1. ببخشید یه سوال؟ شرکت های غولی هستند که بازی های بزرگی رو کرک میکنند… کرک کردن اینا که دیگه کاری نداره براشون، پس چرا این نرم افزارها رو کرکش نمیکنند؟ که سالیاته تعمیرکاران رو متحمل هزینه نکنند

  2. سلام. آیا جهت تعمیر شماره سریال گوشی توسط نرم‌افزار چیمرا باید گوشی روت بشود یا نیازی به این کار نیست؟ ممنون.

  3. با سلام. با ساتفاده از این میشه گوشی‌هایی که از پردازنده اسنپ‌دراگون استفاده می‌کنن تعمییر IMEI کرد؟ آیا این کار نیاز به روت بودن گوشی داخل این نرم‌افزار داره؟

  4. سلام: جانمیر (مجاهد) استم از افغانستان.
    و من میخواهم.
    همین دانگل یا باکس چمیرا را آنلاین فعال سازی کنم
    فقط یک راه حل برایم بگوید.
    و دیگر اینکه شماره وتساپ شماره بگریم
    برای معلومات بیشتر.

  5. نقاط قوت
    • میگن خوبه
    نقاط ضعف
    • ینک دانلود نمیاره

    سلام سایت دانلود وجود نداره لطفاا برسی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *