جستجو
Generic filters
بازارکار تعمیرات موبایل

خدمات تعمیرات موبایل با افزایش تقاضا تعمیرات تلفن های همراه، درآمد تعمیرکاران موبایل هم افزایش پیدا کرده و افراد زیادی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود هستند، به شغل تعمیرات موبایل روی آوردند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که در حال حاضر بازارکار تعمیرات موبایل یک بازار رقابتی بوده و باید تلاش زیادی داشته باشید تا در این شغل ماندگار شده و درآمد خوبی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم نکاتی را مطرح کنیم که همه تعمیرکاران از مبتدی تا حرفه ای باید آن ها را بدانند.

 

خدمات تعمیرات موبایل

نکته اول : اگر سرمایه ندارید از خانه شروع کنید

صنعت تعمیرات موبایل طرفداران زیادی دارد و درصد قابل توجهی از افراد در کلاس های آموزشی این حوزه شرکت می کنند. قطعاً پس از پایان دوره های آموزشی، هدف تمامی کارآموزان، راه اندازی یک مکانی برای ارائه خدمات تعمیراتی می باشد. اما اگر شما سرمایه کافی برای شروع به کار را ندارید ناامید نشوید. خوشبختانه تعمیرات موبایل به گونه ای است که می تواند در ابتدای امر با تهیه ابزارهای اولیه در خانه خودتان گوشی مشتری را تعمیر کنید. اما مشکلی که در این روش وجود دارد، نحوه جذب مشتری است. برای اینکار می توانید شغل خود را در بین آشنایانتان معرفی کرده و همچنین از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

 

نکته دوم: برند خودتان را ایجاد کنید

به عنوان یک تعمیرکار موبایل تنها به داشتن یک شغل اکتفا نکنید بلکه یک برند بسازید. برای این کار لازم است که نام مناسبی برای شغل خود انتخاب کنید که نه تنها در سردر مغازه بلکه در وب سایت و صفحات مجازی از آن استفاده کنید. برند شما باید دارای لوگو مناسب باشد و در فضای گسترده ای برندتان را معرفی کرده و تبلیغ کنید. به طور حرفه ای تبلیغ یک برند بسیار تأثیرگذارتر از تبلیغ اسم افراد است.

 

نکته سوم: گوشی های بی استفاده، ابزار تمرین هستند

اگر به تازگی شروع به کار کرده و تجربه کافی ندارید، می توانید از گوشی هایی که دیگر از آن استفاده نمی شود، برای تمرین استفاده کنید. معمولاً اکثر افراد از گوشی های قدیمی خود استفاده نمی کنند و بلااستفاده مانده است. پس با کالبدشکافی اجزا این دستگاه ها می توانید اطلاعات زیادی در تعمیرات موبایل به دست آورید.

 

نکته چهارم: اطلاعات خود را آپدیت کنید

به عنوان یک تعمیرکار موبایل موظف هستید تا به طور مداوم اطلاعات و دانش خود را به روز رسانی کنید. در سال بارها مدل های جدید موبایل وارد بازار می شود. شما می بایست مهارت تعمیر این گوشی ها را داشته باشید. از طرفی بخش نرم افزاری تلفن های همراه با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش است. سیستم عامل های اندروید و IOS آپدیت های پی در پی منتشر می کنند. شما باید به طور مداوم سیستم عامل ها و اپلیکیشن های مختلف را دنبال کرده و با امکانات آن ها آشنا باشید.

همچنین در بخش سخت افزاری نیز، آشنایی کامل با انواع قطعات و شرکت های سازنده آنها، اطلاع از محصولات جدید و… برای توسعه کار شما در این فضای رقابتی لازم و ضروری است.

 

نکته پنجم: تجهیزات خود را تکمیل کنید

اگر قصد دارید تا در بازار رقابتی خدمات تعمیرات موبایل از رقیبان خود عقب نمانید، باید ابزارهای کافی و کاملی جهت تعمیرات موبایل در اختیار داشته باشید. پس اگر لوازم شما کامل نیست، به مرور زمان ست ابزارتان را تکمیل کنید. تهیه لوازم کاربردی تعمیرات موبایل، باکس ها و دانگل ها، انواع و اقسام ابزارهای تعمیر برندهای مختلف موبایل و… کار شما را راحت تر خواهد کرد. چرا که در تعمیر تلفن همراه دیگر دغدغه کمبود وسایل را نداشته و می توانید بسیاری از دستگاه ها را تعمیر کنید.

 

نکته ششم: مشتری مداری ، یک اصل مهم

در شغل تعمیرات موبایل نیز همچون سایر مشاغل برای بقا خود باید مشتری مدار باشید و همواره اولویت برای شما جلب رضایت مشتریان باشد. چرا که وقتی یک مشتری از خدمات شما راضی باشد، برند و محل کارتان را به افراد متعددی معرفی خواهد کرد. پس فراموش نکند یک مشتری راضی چندین مشتری همراه خود خواهد آورد.

برخورد درست و احترام به مراجعه کنندگان، ارائه خدمات با کیفیت، به موقع تحویل دادن موبایل تعمیرشده و بسیاری از موارد دیگر باعث خوشنامی شما در بین همکارانتان می شود. اگر به مراکز معتبر و بزرگ در این حوزه نگاهی انداخته باشید، متوجه می شوید که احترام و توجه به عقاید مشتری برای آنها در اولویت قرار دارد.

 

نکته هفتم: نظم و انظباط در ارائه خدمات را فراموش نکنید

در طول روز ممکن است چندین دستگاه مختلف برای تعمیرات دریافت کنید. به این ترتیب در طول هفته و ماه چندین گوشی مختلف دارید که باید به موقع تعمیرشده و تحویل مشتری دهید. پس اگر در این مسیر کاری نظم درستی نداشته باشید، در آخر ماه با انبوهی از موبایل های تعمیرنشده روبرو می شوید که باعث بدقولی شما به مشتری می شود.

پس نظم مشخصی برای کار خود تعیین کنید. در ساده ترین قدم یک جدول تهیه کنید که در آن زمان دریافت یک موبایل و تحویل آن را یادداشت کنید تا به این ترتیب زمان تعمیرات دستگاه های مختلف باهم تداخل نداشته باشد.

 

نکته هشتم: ارائه گارانتی تعمیرات موبایل

برای ماندگاری در شغل تعمیرات باید متفاوت از سایر همکاران خود باشید؛ یکی از راهکارها، ارائه گارانتی و ضمانت پس از تعمیرات موبایل می باشد. به هر حال هرچه قدر هم که در تعمیرات موبایل فرد باتجربه ای باشید؛ ممکن است در تعمیر یک دستگاه اشتباه کنید و یا چند روز بعد از تعمیر دستگاه، موبایل مشتری مجدد دچار مشکل شود. پس در چنین شرایطی ارائه ضمانت به مشتریان می تواند خیال آن ها را راحت کند که در صورت بروز هر مشکلی مجموعه شما مسئولیت آن را برعهده گرفته و دستگاه را مجدد تعمیر می کند.

 

نکته نهم: قیمت مناسب را فراموش نکنید

در حال حاضر بازارهای تعمیرات دستگاه های هوشمند با آشفتگی هایی روبرو است به طوری که ممکن است هر تعمیرکار قیمت متفاوتی به مشتری برای تعمیر موبایل بیان کند. پس در چنین بازار افرادی می توانند مشتری جذب کنند که قیمت مناسب تری نسبت به سایر تعمیرکاران ارائه دهند. البته به این منظور نیست که قیمت بسیار پایینی را ارائه کنید.

 

سخن پایانی

همان طور که مشاهده کردید، خدمات تعمیرات موبایل طرفداران بسیاری داشته و افراد زیادی در این شغل مشغول به کار هستند. اما این موضوع به معنای اشباع بازارکار تعمیرات موبایل نیست. بلکه با افزایش تقاضای تعمیرات گوشی نیاز بیشتری به نیروی کار به وجود می آید. شما می توانید برای شرکت در دوره های آموزشی تعمیرات موبایل و کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

 

1 دیدگاه برای “نکات مهمی که همه تعمیرکاران موبایل باید بدانند”

  1. خدا قوت ،خوب بود تقریبا همینطور شروع بکار کردم یکم از تردید در اومدم با این نکاتتون خدا خیرتون بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *