جستجو
Generic filters

روش تنظیم دمای هیتر و هویه

در تعمیرات موبایل، این دو ابزار مهمترین و کاربردی‌ترین تجهیزات برای تعمیرات هستند که هیتر و هویه می‌باشند. با کار با بردهای چاپی موبایل، احتمال بروز خطا بالا می‌رود. اشتباهات تعمیرکار یا نقص دستگاه هیتر و هویه ممکن است رخ دهد. همچنین، قطعات روی بورد ممکن است درست کار نکنند و به طرز غیرمنتظره‌ای واکنش نشان دهند. در هر صورت، خطاها و اشتباهاتی که در طی کار با این ابزارها در تعمیرات موبایل اتفاق می‌افتند، هزینه‌های زیادی به دنبال دارند.

پیش از هر کار، بهتر است با مطالعه راهنمای آموزشی کار با دستگاه هیتر و هویه، با این دستگاه‌ها آشنا شوید. در این آموزش قصد داریم به شما نحوه تنظیم دمای مناسب هیتر و هویه برای تعمیرات موبایل را آموزش دهیم. یکی از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه‌ها، قابلیت تنظیم دمای آن‌هاست. برای تنظیم دما، شما با چند ولوم چرخشی، دکمه‌ها و نمایشگر LCD یا LED در این دستگاه‌ها مواجه می‌شوید.

مطلب مشابه: آموزش برداشتن قطعات موبایل با هیتر

تنظیم دمای مناسب بسیار مهم است زیرا قطعات الکترونیکی روی بردهای موبایل بسیار ظریف و حساس به دما هستند. به همین دلیل، اعمال هوای داغ با درجه حرارت مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است. در صورتی که قطعات روی برد موبایل را بیش از حد گرم کنید یا حرارت را بصورت ناگهانی روی آنها اعمال کنید، احتمال بروز شوک حرارتی و آسیب رسیدن به این قطعات بسیار بالا خواهد بود.

تنظیم دمای هیتر و هویه

آموزش تنظیم دمای هیتر و هویه

دستگاه هیتر و هویه، دو قطعه مهم در ابزارهای تعمیراتی موبایل است. تنظیم دمای هر یک از این دو عامل بسیار حائز اهمیت است. در این دستگاه ها، دو ولوم کنترل دما وجود دارد، که یکی برای تنظیم دمای دسته هیتر و دیگری برای تنظیم دمای نوک هویه می باشد. علاوه بر این، یک نمایشگر دما نیز برای نشان دادن دمای هر قسمت دستگاه وجود دارد.

تنظیم دمای هیتر برای انجام تعمیرات موبایل بسیار حائز اهمیت است. تنظیم دمای دستگاه به مقادیر 250 تا 300 درجه سانتی گراد برای انجام تعمیرات مناسب است. اگر دمای دستگاه را بیش از این مقدار بالا ببرید، ممکن است با شوک حرارتی و آسیب رسیدن به قطعات روی برد موبایل مواجه شوید. همچنین برای تنظیم دمای هویه کافیست دکمه مربوط به آن را روشن کنید و سپس با چرخاندن ولوم، دمای نوک هویه را تنظیم کنید. به این ترتیب می توانید از اعمال حرارت به قطعات روی برد موبایل با دمای مناسب اطمینان حاصل کنید.

مطلب مشابه: آموزش کار با هیتر هویه

اگر می‌خواهید از دستگاهی با قابلیت پرتاب باد هوای گرم استفاده کنید، باید توجه داشته باشید که تنظیم شدت هوای خروجی می‌تواند در تنظیم دمای هیتر تاثیر داشته باشد. بهتر است دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کرده و دمای کار مناسب در هر شدت پرتاب را پیدا کنید. علاوه بر این، برای کار با این دستگاه به ابزارهای دیگری چون خمیر قلع، پنس، تینر، نازل هیتر و غیره نیز نیاز دارید که همگی این محصولات را می‌توانید از فروشگاه آسان جی اس ام با بهترین قیمت تهیه کنید. برای آشنایی بهتر با این محصولات و همچنین خرید بهتر، می‌توانید به مقاله بهترین هیتر هویه های تعمیرات موبایل نیز مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *