جستجو
Generic filters

تعویض حسگر اثرانگشت ردمی نوت8 تی – یکی از مشکلات شایعی که اکثر کاربران گوشی موبایل با آن روبرو می شوند این است که با وارد شدن ضربه به گوشی، قاب پشت آن شکسته می شود. اگر سنسور اثر انگشت در قاب پشت قرار گرفته باشد، می تواند در اثر این اتفاق آسیب ببنید. بنابراین دیگر اثر انگشت توسط این سنسور شناسایی نمی شود. در این مقاله می خواهیم به آموزش تعویض سنسور حسگر اثر انگشت گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی بپردازیم.

علائم خرابی سنسور حسگر اثر انگشت

  • اثر انگشت شناسایی نمی شود
  • قاب پشت شکسته باشد
  • ضربه، سقوط، آبخوردگی باعث خراب شدن گوشی شده باشد.

آموزش تعویض سیم آنتن ردمی نوت8 تی

  • گوشی ردمی نوت 8 تی دارای سنسور حسگر اثرانگشت است که در پشت گوشی قرار دارد. همچنین سنسورهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، مادون قرمز نیز در این گوشی وجود دارد.
  • قبل از انجام عملیات از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی، داده هایتان از دست نرود.
  • پیش از تعمیر و باز کردن گوشی Redmi Note 8T شارژ باتری را خالی کرده یا به کمتر از 25 درصد برسانید به این ترتیب در حین انجام کار در صورت فشار یا ضربه از انفجار و آسیب دیدن گوشی جلوگیری می شود.
  • تعمیر کردن گوشیهای شیائومی نیاز به تخصص دانش بالا دارد. بر این اساس در صورت نداشتن مهارت کافی انجام هر گونه عملیات تعمیرات توصیه نمی شود.
  • درجه سختی عملیات : آسان
  • مدت زمان انجام کار به طور میانگین: 15 دقیقه

 

ابزارهای مورد نیاز

 

مرحله اول

برای تعویض حسگر اثرانگشت ردمی نوت8 تی باید ابتدا قاب گوشی را باز کنید. پس در مرحله اول گوشی را خاموش کرده و سپس دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید؛ بعد گزینه Switch off را انتخاب کنید.

تعویض حسگر اثرانگشت ردمی نوت 8 تی - مرحله 1

 

مرحله دوم

سوزن سیم کارت را در لبه سمت چپ گوشی فرو کنید و سپس خشاب سیم کارت و کارت حافظه میکرو اس دی را از داخل گوشی خارج کنید تا مابقی مراحل را انجام دهید.

 

تعویض حسگر اثرانگشت ردمی نوت 8 تی - مرحله 2

تعویض حسگر اثرانگشت ردمی نوت 8 تی - مرحله 2.1

 

مرحله سوم

اکنون باید از یک هیتر یا سشوار صنعتی ساتفاده کنید و به مدت 1 الی 2 دقیقه سشوار صنعتی را در لبه های درب پشتی گوشی اعمال کنید. با این کار چسب هایی که قاب پشت گوشی را به بدنه آن نگه داشته اند، شل می شود.

تعویض حسگر اثرانگشت ردمی نوت 8 تی - مرحله 3

 

مرحله چهارم

در این مرحله به اسپاتول فلزی نیاز دارید. این اسپاتول را به آرامی بین درز قاب پشت و بدنه گوشی وارد کنید تا شکاف کوچکی ایجاد شود. دقت داشته باشید که این کار بسیار آرامی صورت بگیرد تا در اثر فشار زیاد، قاب گوشی نشکند.

 

تعویض حسگر اثرانگشت ردمی نوت 8 تی - مرحله 4

تعویض حسگر اثرانگشت ردمی نوت 8 تی - مرحله 4.1

 

مرحله پنجم

از یک پیک قاب بازکن استفاده کنید. به آرامی این پیک را در شکافی که اسپاتول ایجاد کرده فروکنید. حالا به آرامی دور تا دور قاب گوشی این پیک را حرکت دهید. با این کار پیک چسب های اطراف قاب را باز می کند. اگر در نقطه ای مقاومت احساس کردید، پیک را در آن قسمت حرکت دهید.

 

 

تعویض حسگر اثرانگشت ردمی نوت 8 تی - مرحله 5

تعویض حسگر اثرانگشت ردمی نوت 8 تی - مرحله 5.1

مرحله ششم

خیلی آرام پیک را از قسمت لبه بالای گوشی به صورت 90 درجه بچرخانید. تا قاب گوشی باز شود. بعد خیلی آرامی به صورت کتابی درب پشت گوشی را باز کنید. به دلیل اتصال کابل سنسور اثر انگشت نباید به طور کامل درب پشت را باز نمایید.

 

تعویض حسگر اثرانگشت ردمی نوت 8 تی - مرحله 6.1

تعویض سیم آنتن شیائومی ردمی نوت 8 تی - مرحله 6

 

مرحله هفتم

حالا باید برای جدا کردن اسکنر اثر انگشت گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی، یک اسپاتول سر صاف را زیر فلت سنسور بگذارید و سپس به آرامی به سمت بالا بکشید تا از بدنه گوشی جدا شود.

 

تعویض حسگر اثرانگشت ردمی نوت 8 تی - مرحله 7

تعویض حسگر اثرانگشت ردمی نوت 8 تی - مرحله 7.1

تعویض حسگر اثرانگشت ردمی نوت 8 تی - مرحله 7.2

مرحله هشتم

حالا اسپاتول را زیر قطعه حسگر اثر انگشت بگذارید و به سمت بالا بکشید تا کاملاً از روی قاب پشت گوشی جدا می شود. به این ترتیب اگر سنسور اثر انگشت خراب شده باشد می توانید با قطعه دیگری آن را تعویض کنید. همچنین در صورتی که قاب پشت گوشی شکسته باشد می تواند با یک قاب جدید، قاب شکسته را تعویض کرد.

شما می توانید برای رفع مشکلات گوشی های شیائومی از طریق ثبت درخواست آنلاین تعمیرات موبایل برای حل مشکل گوشی موبایل خود اقدام کنید. به این ترتیب تکنسین های ما در کمترین زمان، ایرادات دستگاه شما را رفع خواهند کرد.

تعویض حسگر اثرانگشت ردمی نوت 8 تی - مرحله 8

تعویض حسگر اثرانگشت ردمی نوت 8 تی - مرحله 8.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *