جستجو
Generic filters
آموزش حل مشکل صدای بلندگوی گوشی سامسونگ Galaxy S8

بیشتر کاربران گوشی Galaxy S8 سامسونگ، مشکل بلندگوی آن را گزارش کرده اند. اگر فکر می کنید بلندگوی گوشی شما دچار مشکل شده است، می توانید این مقاله را دنبال کنید تا بتوانید بلندگوی این گوشی را تعمیر کنید.

مشکل صدا نداشتن گوشی سامسونگ گلکسی S8:

قطع بودن صدای گوشی موبایل می تواند دلایل مختلف دیگری را نیز داشته باشد. در ادامه می خواهیم به بررسی دلایل دیگری که موجب قطع شدن صدا گوشی می شوند بپردازیم.

  • ممکن است حالت Silent / Vibrate Samsung Galaxy S8 شما فعال باشد:

صدای گوشی را زیاد کنید

شاید خنده دار به نظر برسد اما پیش از اینکه فکر کنید بلندگوی شما دچار مشکل شده است؛ بهتر است چک کنید که گوشی روی حالت بی صدا نباشد. برای اینکه مطمئن شوید ابتدا منوی بالای صفحه را پایین بکشید و مطمئن شوید گوشی روی حالت بی صدا نیست. سپس با استفاده از کلید ولوم زیاد، آهنگ زنگ و هشدارهای گوشی را تا آخر زیاد کنید.

  • ممکن است جک هدفون مسدود شده باشد:

جک هدفون

اگر مرحله ی اول مشکل شما را برطرف نکرد ممکن است مشکل از جک هدفون گوشی باشد. بهتر است جک هدفون گوشی را به خوبی تمیز کنید تا هیچ گونه پرز، گرد و غباری باعث مسدود شدن آن نشود. البته این نکته را به یاد داشته باشید که اگر درگاه شارژر هم با گردوغبار و کثیفی پر شده باشد می تواند مشکلاتی در شارژ و صدای گوشی ایجاد کند.

  • بلوتوث را خاموش کنید:

بلوتوث را خاموش کنید

گاهی اوقات ممکن است گوشی را به وسیله ی بلوتوث به یک هدفون بی سیم متصل کرده باشید یا تصادفا متصل شده باشید. برای اینکه مطمئن شوید مشکل از بلندگو است؛ بلوتوث را خاموش کنید و دوباره صدای گوشی را تست کنید.

  • گوشی را ریستارت کنید:

ری استارت کردن گوشی

گاهی اوقات باگ هایی می تواند باعث خرابی صدای گوشی شما شوند. برای اینکه مطمئن شوید مشکل از باگ ها نیست، گوشی خود را به کمک دکمه ی پاور کنار گوشی خاموش سپس روشن کنید.

  • آپدیت نرم افزار گوشی:

دقت کنید که حتما گوشی شما آخرین آپدیت را داشته باشد. برای اینکه از آپدیت بودن گوشی خود اطمینان پیدا کنید می توانید مسیر زیر را طی کنید:

تنظیمات > درباره دستگاه > به روزرسانی نرم افزار > بررسی به روزرسانی ها

Settings > About device > Software update > Check for updates

اگر به روزرسانی جدیدی ارائه شده باشد؛ در این بخش می توانید دانلود کنید.

  • ریست فکتوری:

اگر مراحل بالا مشکل را حل نکرد بهتر است از اطلاعات خود یک نسخه ی پشتیبان تهیه کنید و گوشی را ریسیت کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

تنظیمات > تنظیمات جنرال > ریست > ریست فکتوری

گوشی خود را ریست فکتوری کنید و دوباره صدای گوشی را تست کنید.

  • Prevent USB audio routing را خاموش کنید:

ابتدا باید گزینه ی developer option را روشن کنید. برای این کار به تنظیمات > درباره ی دستگاه بروید و بر روی گزینه ی ساخت شماره، هفت بار ضربه بزنید. زمانی که گزینه ی developer فعال شد بر روی آن کلیک کنید و تا پایین صفحه بروید و Media option را انتخاب کنید.

در این قسمت گزینه ی Prevent USB audio routing را می توانید مشاهده کنید. این گزینه را فعال کنید. لازم به ذکر است که این راه حل برای خیلی از کاربران جواب داده است؛ پس بهتر است قبل از تعمیرات سخت افزاری یک بار امتحان کنید.

  • دستگاه را در حالت safe mode بوت کنید:

در مقاله ی آموزش تنظیمات Safe Mode اندروید، آموزش قرار دادن گوشی در این حالت را کاملا توضیح دادیم از این رو بهتر است حتما این مقاله را مطالعه کنید.

برای تنظیمات سیف مود اندروید، می توانید سیستم عامل اندرویدی خود را بدون اجرای نرم افزارهای جانبی اجرا کنید به طور مثال زمانی که در محیط safe mode یک سیستم عامل راه اندازی می کنید؛ سیستم عامل ویندوز بدون نیاز به هیچ گونه نرم افزار جانبی اجرا می شود.

برای ورود به حالت ایمن در تمامی گوشی ها به جز گوشی های سامسونگی می توانید کلید power را نگه دارید تا پنجره خاموش کردن دستگاه نمایش داده شود سپس با نگه داشتن طولانی مدت Power Off پیغامی دیگری نشان داده می شود که از شما می پرسد آیا تمایل به ورود به حالت ایمن را دارید؟ که نیاز به تایید شما دارد.

برای فعال سازی سیف مود در گوشی های سامسونگ لازم است تا دستگاه سامسونگ خود را خاموش کنید سپس دستگاه را روشن کنید و منتظر لوگوی شرکت سازنده باشید. پس از نمایش لوگو دکمه های کم و زیاد صدا را با هم فشار دهید. این دو دکمه را تا موقعی که عبارت safe mode را در گوشه پایین سمت چپ تصویر ببینید نگه دارید.

اگر مشکل صدا در حالت safe mode مشخص نبود؛ قطعا مشکل از یک برنامه ی مخرب است. پیشنهاد می کنیم برنامه های موبایل را از جدیدترین نصب شده ها شروع به حذف کنید. بهتر است پس از حذف هر برنامه، صدای گوشی را چک کنید.

روش های بالا برای حل مشکلات صوتی Samsung Galaxy S8 هستند. ابتدا آن ها را امتحان کنید و اگر هیچ جواب نگرفتید؛ می توان گفت مشکل از بلندگوی موبایل است و باید آن را تعویض یا تعمیر کنید.

تعمیر Sound Logic Board گوشی سامسونگ گلکسی S8:

برای شروع کار تعمیر بلندگوی موبایل نیاز است تا دستگاه را باز کنیم و سلامت اسپیکر را چک کنیم. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا باید قاب پشتی موبایل را باز کنیم. برای این کار ابتدا قاب پشتی را با کمک سشوار کمی گرم کنید تا چسب های آن شل شود و سپس با کمک اسپاتول و پیک قاب پشتی را بردارید.
  2. بعد از باز شدن قاب پشتی موبایل نیاز است تا از پیچ گوشتی استفاده کنید و فریم میانی دستگاه را جدا کنید.
  3. در این مرحله به اجزای داخلی دستگاه از جمله اسپیکر دسترسی پیدا می کنید.
  4. فقط کافی است چند پیچ دیگر را باز کنید و سپس با اهرم قرار دادن قاب باز کن پلاستیکی می توانید اسپیکر را به راحتی از دستگاه جدا کنید.

پس از جداسازی اسپیکر باید سلامت آن را بررسی کرد. برای شروع به اندازه گیری حالت مقاومت در اتصال به اسپیکر بپردازید. در نتیجه می توانیم خطا را به آی سی تقویت کننده صدا که مقادیر غیر عادی اندازه گیری کرده را مرتبط کنیم و سرانجام با تعویض آی سی تقویت کننده صوتی جدید کار تعمیر را به پایان می رسانیم.

برای اطلاعات بیشتر و مشاهده ی نحوه ی انجام این کار پیشنهاد می کنیم فیلم زیر را مشاهده کنید:

مراحل تعمیر بلندگوی گوشی:

تعمیر بلندگوی موبایل

برای بررسی مشکل تلفن، ابتدا گوشی را روشن کنید و کد *#0*# را شماره گیری کنید. از منوی باز شده گزینه ی Speaker را انتخاب کنید. اگر دستگاه صدایی نداد متوجه می شویم که خروجی صدا وجود ندارد. برای حل این مشکل مراحل بعدی را طی کنید:

مرحله ی اول:

تعمیر بلندگوی موبایل

بررسی کنید که آیا بلندگو در وضعیت عادی است یا خیر. تلفن را باز کنید و بلندگو را بیرون بیاورید. مقاومت بلندگو را اندازه بگیرید اگر متوجه شدید که مقدار اندازه گیری شده طبیعی است؛ بنابراین مشکل ممکن است مربوط به مدار مربوطه بلندگو باشد.

مرحله ی دوم:

تعمیر بلندگوی موبایل

لاجیک برد را بیرون بیاورید. لاجیک برد را زیر میکروسکوپ قرار دهید و بررسی کنید که آیا اتصال بلندگوها و اجزای اطراف آن آسیب دیده یا از بین رفته اند یا خیر. همان طور که در تصویر مشخص است؛ همه چیز نرمال به نظر می رسد.

مرحله ی سوم:

بلندگوی موبایل

مولتی متر را به حالت تست مقاومت(اهم) تغییر دهید و دو اتصال بلندگو را اندازه بگیرید.

مرحله ی چهارم:

تعمیر بلندگوی موبایل 4

مقدار اندازه گیری شده یکی از اتصال ها 502 است که غیر طبیعی می باشد. تماس دیگر 802 و طبیعی است. از آنجا که این دو از طریق آمپلی فایر آیسی به هم متصل می شوند.

قدم بعدی ما بررسی آی سی تقویت کننده صدا است. لاجیک برد را به روغن فلکسی آغشته کنید. مقداری روغن فلکسی را روی آی سی تقویت کننده صدا بریزید و با دستگاه هوای گرم330 ℃ آن را گرم کنید و آی سی آمپلی فایر را از لاجیک برد جدا کنید.

پس از اتمام کار، با استفاده از الکل یا تینر برد را تمیز کنید. اندازه گیری مقاومت پین E5 و پین E6 را روی پد اجرا کنید و سپس بررسی کنید که آیا اتصال کوتاهی در جریان داخلی مدار هست یا نه.

نتیجه: اتصالات کوتاهی وجود ندارد.

اکنون می توانیم تأیید کنیم که خطا مربوط به آی سی تقویت کننده صدا است و باید آی سی جدیدی را جایگزین کنیم.

مرحله ی پنجم:

در این مرحله از تعمیر بلندگوی S8 باید از آی سی جدید استفاده کنیم.

  • مقداری روغن فلکسی را روی صفحه ی اتصال بچسبانید.
  • آی سی جدید را در جای مناسب قرار دهید.
  • قطعه را در جای خود با کمک اسلحه هوای گرم لحیم کنید.
  • پس از اتمام کار، با کمک اسپری تمیز کننده برد را تمیز کنید.

مرحله ی ششم:

تعمیرات موبایل قسمت اخر

حالت اتصال دو مقاومت بلندگو را اندازه گیری کنید.

مقدار اندازه گیری شده طبیعی است . تلفن را دوباره ببندید.

تست صدا:

پس از روشن شدن گوشی می توانید کد *#0*# را شماره گیری کند و بر روی دکمه ی بلندگو ضربه بزنید و می توانید صدای دستگاه را بشنوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *