جستجو
Generic filters
اصل بودن باتری ایفون

تشخیص اصل بودن باتری آیفون – عمر طولانی و دوام بالای گوشی های آیفون از مهم ترین ویژگی آن است. با این حال برای تعمیرات گوشی، می بایست از قطعات اورجینال استفاده کرد، در غیر این صورت دستگاه شما حتماً با آسیب جدی روبرو می شود.

از جمله این مشکلات، خرابی باتری گوشی آیفون بوده که باید حتماً از باتری اصل برای تعمیرات استفاده کرد. از این رو در این مقاله قصد داریم تا روش های تشخیص اصل بودن باتری آیفون را به شما معرفی کنیم.

 

چه زمان باید به تقلبی بودن باتری آیفون دقت کرد؟

طبیعتاً زمانی که گوشی خود را به از نمایندگی های شرکت اپل خریداری کنید، باتری اصل بر روی گوشی شما قرار گرفته و نگرانی از بابت فیک بودن آن وجود نخواهد داشت. با این وجود بازار سیاه فروش قطعات موبایل به همه زمینه های نفوذ کرده و در بخش باتری تلفن های همراه، شاهد انواع برندهای تقلبی و فیک هستیم که ظاهر آنها کاملاً شبیه به نمونه های اورجینال است.

در صورتی که به هیچ عنوان عملکرد باتری اورجینال را نداشته و بعد از مدت زمانی کوتاهی کارایی خود را از دست می دهد. به همین خاطر در دو مورد باید حتماً به اصل بودن یا تقلبی بودن باتریها توجه کنید.

تعمیرات موبایل آیفون: اگر برای تعویض باتری آیفون آن را به تعمیرکاران موبایل سپردید؛ باید توجه کنید که از باتری های اصل برای در تلفن همراه شما استفاده کرده باشند.

خرید آیفون دست دوم: خرید آیفون های دست دوم بسیار رایج است. به دلیل قیمت بالای محصولات آیفون، عده ای مایل اند تا آیفون کارکرده خریداری کنند. در چنین مواقعی حتماً باید باتری بررسی شود، تا نمونه فیک بر روی گوشی قرار نگرفته باشد.

 

باتری اصل آیفون

انواع باتری های اصل آیفون

باتری اصل ایفون، از دسته باتری های لیتیوم یون دارد است که مطابق با استاندارهای ایمنی و کیفیت در سطح جهان می باشد. باتری های اصلی با توجه تعمیراتی که بر روی آن ها صورت می گیرد، به سه دسته تقسیم می شوند. که شامل موارد زیر است.

باتری اورجینال

باتری های اورجینال یا به صورت فابریک در داخل دستگاه قرار دارند؛ و یا نمونه اصلی برای تعویض باتری آیفون توسط شرکت های معتبر ساخته شده است.

باتری اصل دست دوم

دسته دیگر از باتری های اصل ایفون، نوع دست دوم آن است. زمانی که باتری دست دوم به دستگاه تستر متصل شود، اطلاعاتی که نمایش می دهد، نشان دهنده آن است که IC و صفحه برد آن اورجینال می باشد. اما ظرفیت باتری را 96 درصد نشان می دهد و به این معناست که، این باتری مدت زمان زیادی مورد استفاده بوده است.

در صورتی که مدل های جعلی معمولاً ظرفیت 85 درصد را نشان می دهند. باتری های دست دوم ایفون که در بازار ارائه می شود، به مدت طولانی قابل استفاده هستند. اما ممکن است به تلفن همراه شما آسیب وارد کند.

باتری تعمیرشده با آی سی و سلول اصل

باتری های اصلی که تعمیر شده اند را باتری Refurbished می گویند. در این دسته، IC و برد باتری اصل می باشد. باتری های تعمیر شده ظرفیت 99درصد را نشان می دهند. یعنی سلول باتری به مدت زیادی استفاده شده اما همچنان کارایی خود را دارد.

به این ترتیب باتری از یک آی سی و برد اصلی ساخته شده که data خوبی داشته اما کیفیت آن از باتری اورجینال کمتر می باشد. گاهی مشاهده می شود که آی سی و برد به طور کامل و صد در صد با سلول ها سازگاری و مطابقت ندارد. به این ترتیب این مشکل باعث شده تا حرارت گوشی بالا رفته و باعث سوختن آیفون شود.

 

انواع باتری های تقلبی آیفون

نمونه های فیک باتری ایفون، به روش های مختلفی ساخته شده و روانه بازار می شود که شامل موارد زیر است.

باتری با آی سی اصل و سلول کپی

این نوع باتری در واقع شباهت زیادی به مدل اصلی آن دارد اما فیک است؛ با این حال معمولاً به قیمت اصل در بازار فروخته می شود. آی سی اصل به معنای فابریک یا کارخانه ای بودن آن نیست. به این ترتیب این آی سی استفاده شده بوده و دارای سلول های کپی است. همچنین لوگو شرکت اپل هم بر روی این باتری نقش بسته است.

باتری های فیک اورجینال

این باتری ها شباهت بسیاری به نوع اورجینال آن دارد. اما ساختار و آی سی آن کپی می باشد. اگر این باتری به دستگاه تست متصل شود؛ عبارت در صفحه نمایش آن عبارت Fake Bat نشان داده می شود که حاکی از باتری تقلبی است. معمولاً این باتری ها چینی بوده و لوگو اپل هم بر روی آن هک شد که باعث می شود آن را به قیمت باتری اصل یا اصلاح شده بفروشند.

 

باتری های کارخانه ای چیست؟

باتری کارخانه ای آیفون با نام ( Repelacement battery ) در بازارهای جهانی شناخته می شوند. این باتری ها هم توسط شرکت های تولید قطعات موبایل معتبر و هم شرکت های نامعتبر در بازار عرضه می شود. به همین دلیل تشخیص اصل بودن آن کار بسیار سختی است. لوگو اپل بر روی آن وجود داشته و قیمت و کیفیت مناسبی دارد.

با این حال به دلیل اینکه از آی سی اصل برای ساخت آن استفاده نشده، ممکن است هنگام آپدیت iOS دستگاه با مشکل روبرو شوید.

تعویض باتری- باتری اصل و تقلبی آیفون

روش تشخیص باتری اصل آیفون در گوشی کارکرده یا تعمیر شده

ممکن است باتری تلفن خود را تعمیر کرده و یا قصد خرید یک آیفون کارکرده را داشته باشید. در چنین شرایطی، حتماً می خواهید که مطمئن شوید، باتری گوشی اصل است یا نه. یک روش ساده برای این کار وجود دارد. شما می توانید بدون باز کردن گوشی و تنها از طریق قسمت تنطیمات آیفون به اصل یا فیک بودن باتری پی ببرید.

  • برای این کار ابتدا وارد قسمت setting دستگاه شده و بعد گزینه battery را انتخاب کنید.
  • سپس بخش battery usage را پیدا کنید. اگر باتری آیفون اصل استفاده شده باشد در این قسمت اطلاعات باتری به طور کامل نمایش داده می شود.
  • اما اگر باتری تقلبی و فیک استفاده کرده باشند. این جمله به نمایش در می آید. Battery information will be available after using iPhone for few minutes

 

تفاوت باتری اصل و تقلبی آیفون

  • وزن باتری اصلی بیشتر از مدل فیک است و معمولاً باتری های تقلبی سبک هستند.
  • باتری های تقلبی بسیار ارزان تر از مدل اصلی آن هستند.
  • تاریخ تولید باتری یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود. به این ترتیب تاریخ درج شده بر روی باتری و بسته بندی آن باید یکسان باشد. در صورتی که در باتری تقلبی ممکن است این مورد رعایت نشده باشد.
  • برچسب دور باتری یکی دیگر از تفاوت های اصل و تقلبی آن است. در باتری های فیک این برچسب به خوبی کار نشده و برآمدگی دارد. همچنین لوگویی که روی برچسب قرار دارد نیز حائز اهمیت است. در باتری فیک، اطلاعات گوشی بر روی این برچسب ها به صورت چینی نوشته شده است.
  • پوششی که برای باتری استفاده می شود در مدل تقلبی با نظم و هماهنگی کار نشده در صورتی که مدل اصل بسیار تمیز قرار گرفته است.
  • باتری تقلبی معمولاً عمر کمتری دارد و به سرعت با تخلیه شارژ روبرو می شوید.
  • در نهایت حتماً هنگام خرید باتری گارانتی آن را دریافت کنید تا در صورت تقلبی بودن، بتوانید آن را برگردانید.

 

سخن پایانی

در صورتی که بنابه هر دلیل نیازی به تعویض باتری داشته باشید، این کار باید سریعاً انجام شود، چرا که بدون باتری نمی توانید از موبایل خود استفاده کنید. شرکت آسان جی اس ام از مراکز معتبر تعمیرات موبایل آیفون است که می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به این قسمت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *