جستجو
Generic filters
بهترین گلس گوشی

بهترین گلس گوشی – به طور روزانه افراد زیادی به دلیل شکستگی صفحه نمایش گوشی خود به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه می کنند. به دلیل هزینه تعمیرات ال سی دی، معمولاً عده ای از افراد در صورتی که تاچ موبایلشان کار کند، ناچاراً با صفحه شکسته گوشی کار می کنند.

یکی از ابزارهای جانبی و محافظت از گوشی، گلس های محافظ هستند که تا حد بسیار زیادی از ضربه وارد شدن به بخش صفحه نمایش جلوگیری می کنند. از این رو ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین گلس گوشی را معرفی کنیم. پس ما را دنبال کنید.

گلس یا محافظ صفحه کدام صحیح است؟

معمولاً به محافظ صفحه نمایش گوشی گلس گفته می شود. از طرفی ساختار صفحه نمایش به این صورت است که ابتدا یک ال سی دی قرار دارد، روی آن تاچ صفحه و در نهایت گلس نصب می شود. بنابراین گلس گوشی در واقع لایه شیشه ای رویه آن است که ما آن را لمس می کنیم.

اما گلس هایی که در بازار موجود بوده و ما آن را بر روی صفحه نمایش می چسبانیم، در واقع محافظ گلس هستند که عمدتاً میان مردم با نام گلس گوشی شناخته می شوند. به طور مثال منظور از گلس سامسونگ لایه آخر صفحه نمایش است و محافظ گلس سامسونگ عبارت صحیح تری می باشد.

 

چرا باید از محافظ گلس استفاده کرد؟

در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت قطعات تلفن های همراه، خرید قطعه اورجینال نیز هزینه قابل توجهی دارد. از این انتخاب یک محافظ مناسب می تواند شما را از خطر شکستگی گلس گوشی حفظ کند. حتی در خصوص گلس گوشی های آیفون که در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند نیز استفاده از محافظ گلس توصیه می شود.

 

بهترین گلس گوشی

بهترین گلس گوشی کدام است؟

در بازار لوازم جانبی موبایل، گلس های مختلفی به فروش می رسد، برخی از گلس ها قیمت بسیار کمی داشته و برخی از آنها نیز مبلغ بیشتر دارند. اما این تفاوت قیمت به دلیل نوع گلسی است که برای گوشی خود انتخاب می کنید. به طور کلی انواع گلس گوشی شامل موارد زیر است.

 

گلس های پلاستیکی PET Plastic

در واقع گلس PET جز ساده ترین نوع محافظ های گلس گوشی هستند. این گلس ها پلاستیکی بوده، از پلی استر برای ساخت آن استفاده شد و قیمت زیادی هم ندارند. اما در مقابل ضربه و خط خش صفحه به هیچ عنوان مقاوم نبوده و هیچ تضمینی وجود ندارد که از گلس گوشی در هنگام ضربه محافظت کند.

 

گلس TPU Plastic

این مدل گلس ها نیز جز محافظ های پلاستیکی بوده و از جنس ترمو پلاستیک پلی اورتان می باشد. تقریباً هم رده گلس PET است؛ با این تفاوت که در مقابل ضربه اصلاً مقاومت خوبی ندارد. در عوض در برابر ایجاد خش روی صفحه مقاوم است. همچنین از ورود چربی یا گرد و غبار هم جلوگیری می کند.

این گلس ها نازک تر هستند و دو مدل چسب دارد و بدون چسب دارد. مدل چسب دار آن به راحتی بر روی صفحه گوشی نصب می شود.

 

گلاس های Tempered Glass

گلس Tempered Glass به نام گلس TG در بازار شناخته می شود و به معنای شیشه حرارت دیده شده است. در واقع به دلیل شیشه ای بودن، مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد و از شکستن ال سی دی گوشی جلوگیری می کند.

این گلس نور را بازتاب نمی دهد و از انعکاس آن جلوگیری می کند و به آن Anti Glare نیز می گویند. به همین دلیل به راحتی می توانید در معرض نور خورشید صفحه گوشی را مشاهده کنید. دو مدل دارد که نوع اول دور آن چسب دارد و در نوع دوم تمام گلس دارای چسب می باشد.

 

گلس های Multi-Layered Screen Protector

به این گلس ها، محافظ چند لایه می گویند. بی شک از بهترین گلس های موجود برای محافظت از ال سی دی گوشی است. این گلس ها نه تنها در برابر ضربه و خش بلکه در برابر شوک های برقی هم از صفحه گوشی محافظت می کند.

 

گلس های Nano-Glass

حتماً تا به حال عبارت گلس نانو به گوش تان خورده است. این گلس ها در اصل از نانو پلیمر ساخته شده و اخیراً در بازار بیشتر از سایر گلس ها استفاده می شود. گلس های نانو در اثر ضربه تکه تکه نمی شوند و مقاومت خوبی در برابر خط و خش دارند.

این گلس از پلاستیک نرم ساخته شده و بسیار نازک است بر خلاف گلس های شیشه ای قابلیت خم شدن دارد. دارای چسب بوده و هنگام نصب حباب زیر آن جمع نمی شود.

 

گلس های smudge Proof

این مدل گلس ها ضد آب هستند. به این صورت که اگر آب بر روی صفحه گوشی ریخته شود، جذب نشده و با یک تکان می توانید آب را از روی گلس پاک کنید. گلس های نانو معمولاً جز این دسته هستند.

 

گلس های Fingerprint Proof

این محافظ های گلس ضد اثر انگشت هستند. معمولاً در اثر استفاده زیاد از گوشی، رد اثر انگشت بر روی گلس آن برجای می ماند. برای رفع این موضوع گلس های ضد اثر انگشت وجود دارد که صفحه گوشی را همیشه تمیز نگه می دارد.

 

گلسی های privacy

در بسیاری از گلس ها تکنولوژی پرایوسی به کار رفته است. به این ترتیب گلس های پرایوسی می تواند حریم خصوصی شما را در محیط های شلوغ حفظ کند. در واقع زمانی که این گلس را روی گوشی نصب می کنید، زاویه دید محدود شده و زمانی که از گوشی به تصویر گوشی نگاه کنید، تصویر را سیاه نشان می دهد.

 

گلس های آینه ای و مات

ساختار این گلس ها به گونه ای است که سطح آن بسیار براق می باشد به طوری که زمانی که گوشی خاموش است می توانید تصویر خود را روی صفحه ببینید. در طرف مقابل نمونه مات محافظ گلس نیز وجود دارد. تهیه این گونه گلس ها سلیقه ای می باشد.

 

معنای حرف H در گلس گوشی

این حرف میزان درجه سختی گلس را نمایان می کند. به این ترتیب عدد 9H نشان دهنده این است که گلس مقاومت خوبی داشته و در برابر خط و خش مقاوم است. اما در کنار این موضوع باید به شفافیت گلس و منعکس نکردن نور هم توجه کنید.

 

بهترین گلس گوشی

معنای حرف D در گلس محافظ گوشی

حرف D در گلس ها از کلمه Dimension گرفته شده و به طور کلی نشان دهنده انحناهایی است که بر روی محافظ گلس وجود دارد. در حال حاضر طراحی ال سی در هر برند تلفن همراه متفاوت است. این حرف نشان می دهد که گلس محافظ چند انحنا دارد.

  • گلس های 2D تمام صفحه بوده و انحنایی روی آن نقش نبسته است.
  • گلس های 5D یک لبه در بالای قسمت ال سی دی دارد.
  • گلس های 3D در لبه یک انحنای 45 درجه دارد تراشخوردگی های متعددی روی آن مطابق با مدل گوشی دیده می شود.

 

سخن پایانی

همان طور که می دانید استفاده از محافظ گلس گوشی برای جلوگیری از شکستن ال سی دی الزامی است. اما در صورتی که با شکستگی صفحه نمایش خود روبرو شدید، برای تعمیرات تاچ ال سی و گلس گوشی به این قسمت مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *