جستجو
Generic filters
نسخه لایت برنامه ها

برنامه لایت چیست بسیاری از افراد با مشکل کمبود حافظه گوشی روبرو هستند که سبب می شود تا قادر نباشند بسیاری از برنامه های کاربردی را در گوشی خود نصب کرده و از آن استفاده کنند. از سویی دیگر کم بودن سرعت اینترنت در برخی نقاط جهان، یک معضل بزرگ برای استفاده از برنامه هایی است که در حالت آنلاین باید با آنها کار کرد.

در راستای مقابله با این مشکلات در این مقاله قصد داریم تا با موضوعی به نام نسخه لایت (Lite) برنامه ها آشنا شویم، پس همراه ما باشید.

 

برنامه لایت چیست نسخه لایت (Lite)

برنامه لایت چیست – بسیاری از اپلیکیشن ها در کنار نسخه اصلی که منتشر می کنند یک برنامه کم حجم و سبک به تحت عنوان نسخه لایت (Lite) نیز در اختیار کاربران خود قرار می دهند. به این ترتیب اگر گوشی شما حافظه کمی داشته و یا سرعت اینترنت در منطقه شما کم باشد، می توانید از نسخه لایت استفاده کنید.

به طور کلی نسخه Lite برای کشورهایی ساخته می شوند که اینترنتشان سرعت کمتری دارد. با پایین آوردن سرعت استفاده از داده ها و همین طور حذف کردن ویژگی های اضافه ای که استفاده از آن با اینترنت های کم سرعت امکان پذیر نیست؛ سرعت دسترسی به برنامه را افزایش می دهند. در همین راستا نیز مصرف اینترنت برای نسخه لایت برنامه کمتر می شود.

 

نسخه Native برنامه چیست؟

اپلیکیشن های Native مرتبط با زبان سیستم عامل گوشی ساخته می شوند و عملکرد بهتری در اجرای افکت ها داشته و به بسیاری از امکانات گوشی دسترسی دارد، همچنین کار کردن با آن روان تر است. نسخه لایت Lite ویژگی های نسخه Native را دارد و مهم ترین تفاوت آن در رابط کاربری این دو نسخه می باشد. همچنین نسخه نیتیو کش بیشتری را در دستگاه شما ذخیره می کند.

بنابراین اگر گوشی شما حافظه کمی داشته و قادر نیستید نسخه نیتیو (Native) را نصب کنید؛ می توانید به سراغ نسخه لایت (Lite) برنامه بروید.

 

نسخه لایت برنامه برای چه کسانی مناسب است؟

  • کسانی که گوشی قدیمی دارند که فضای ذخیره سازی آن کم است.
  • برای افرادی که با مشکل پر شدن حافظه گوشی روبرو هستند.
  • برای کسانی که در موقعیت مکانی زندگی می کنند که اینترنت سرعت کمی دارد.
  • کسانی که می خواهند در مصرف باتری بهینه سازی داشته و مدت زمان شارژدهی گوشی افزایش داده شود.

 

نسخه لایت برنامه ها

معرفی نسخه لایت چند برنامه کاربردی

در سال های اخیر اپلیکیشن ها نفوذ گسترده ای در زندگی ما داشته اند؛ به طوری که روزانه ساعت ها وقت خود را صرف گشت و گذار در برنامه های پیام رسان و… می کنیم. پس اگر تلفن همراه و یا کیفیت اینترنت ما جوابگوی نصب و استفاده از این برنامه ها نباشد، با چالش زیادی روبرو می شویم.

نسخه Lite نیز در راستای همین موضوع در اختیار مردم قرار گرفته است. در این بخش نسخه لایت چند مورد از کاربردی ترین اپلیکیشن هایی که در طول روز ممکن است بارها از آن استفاده کنیم را معرفی کردیم.

 

برنامه YouTube Go

یوتیوب یکی از برنامه های قدرتمند در اشتراک گذاری ویدیو می باشد، به طوری که بسیاری از آموزش ها و برنامه های کاربردی را می توانید به راحتی در آن پیدا کنید. اما از آنجایی که نسخه اصلی برنامه حجم بالایی دارد، می توانید از نسخه YouTube Go استفاده کنید که از نسخه اصلی کم حجم تر بوده و برای گوشی های اندروید قدیمی نسخه 4.1 به قبل مناسب است.

 

برنامه Google Go

در طول روز ممکن است بارها از مرورگر گوگل استفاده کنید. اگر گوشی شما توانایی نصب نسخه اصلی را ندارد می توانید نسخه Google Go را نصب کنید. تمامی امکانات نسخه اصلی را ندارد اما از آن سبک تر بوده و سرعت جستجو بالایی داشته و قابلیت سرچ صوتی نیز در آن وجود دارد.

 

برنامه Skype Lite

اسکایپ یکی از بهترین برنامه های تماس تصویری در جهان بوده که نسخه لایت اسکایپ برای کاربران آن عرضه شده و می تواند حتی در شبکه های اینترنت 2G نیز کیفیت خوبی داشته باشد. نسخه لایت تماس تصویری و صوتی را پشتیبانی می کند.

 

برنامه Twitter Lite

از آنجایی که این روزها توئیت های برنامه توئیتر یکی از بحث های جذاب می باشد؛ برای اینکه این برنامه را در گوشی های کم حجم خود داشته باشید، می توانید از نسخه لایت توئیتر به نام Twitter Lite استفاده کنید. در این نسخه مصرف داده بسیار کمتر از نسخه اصلی آن است.

 

برنامه Facebook Messenger Lite

حجم نسخه Facebook Messenger Lite کم بوده و برنامه با سرعت بیشتری اجرا می شود. همچنین مصرف اینترنت این برنامه کم می باشد و می توانید در چت ها عکس ارسال کنید؛ اما قابلیت سرچ گیف و سایر امکانات در دسترس نیست.

 

برنامه LinkedIn Lite

لینکدین از برنامه های مهم برای معرفی رزومه کاری خود و یکی از روش های پیداکردن شغل می باشد. اگر سرعت اینترنت پایین بوده و یا گوشی شما فضای کافی برای نصب این برنامه را ندارد می توانید از نسخه لایت آن به نام LinkedIn Lite استفاده نمایید.

 

سخن پایانی

در پاسخ به سوال برنامه لایت چیست؟ باید گفت که کلمه صحیح آن نسخه لایت برنامه می باشد که گاهاً با نام برنامه لایت نیز از آن اسم برده می شود و دارای ویژگی های عنوان شده در مطالب فوق است.

در صورتی که علاقه مند به مباحث آموزش تعمیرات موبایل هستید؛ می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به این بخش مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *