جستجو
Generic filters
بررسی آیفون 12

بررسی ایفون 12 – هرساله بسیاری از طرفداران گوشی آیفون منتظرند تا شرکت Apple محصولات جدید خود را معرفی و روانه بازار کند. در اکتبر سال 2020 ، اپل از آخرین مدل گوشی های آیفون، تحت عنوان iPhone 12 رونمایی کرد. از این رو برای نقد و بررسی جدیدترین مدل گوشی های ایفون با ما همراه باشید.

 

گوشی های سری ایفون 12 کدامند؟

شرکت اپل به تازگی گوشی سری IPHONE 12 خود را معرفی کرد که در چهار مدل مختلف طراحی شده است. این محصولات شباهت و تفاوت های متعددی دارند. به طور کلی چهار مدل شامل موارد زیر است.

  • آیفون 12 (iPhone 12) نمایشگر ۶.۱ اینچ – رزولویشن 1170 در 2532 پیکسل
  • آیفون 12 پرو (iPhone 12 Pro) نمایشگر ۶.۱ اینچ – رزولویشن 1170 در 2532 پیکسل
  • آیفون 12 پرو مکس (iPhone 12 Pro Max) نمایشگر ۶.۷ اینچ – رزولویشن 1284 در 2778 پیکسل
  • آیفون 12 مینی (iphone 12 mini) نمایشگر 4 اینچ – رزولویشن 1080 در 2340 پیکسل

گوشی آیفون12

مشخصات فنی گوشی های سری IPHONE 12

  • دارای پوشش ضد خش و پوشش اولفوبیک است که از بازتاب نور و ایجاد لکه جلوگیری می کند.
  • فریم آلومینیومی بوده و در قسمت جلو و پشت محافظ گوریلا گلس دارد.
  • تک سیم کارته بوده و دارای نسخه iOS 14 است.
  • دارای cpu 6 هسته و کارت گرافیک 4 هسته است.
  • دوربین آن 12 مگاپیکسل می باشد.
  • دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی است.
  • حسگرهایی که دارد شامل : فیس آیدی، قطب نما، فشار سنج، شتاب سنج و سنسور مجاورت است.
  • تمامی مدل ها در سه نوع 64 گیگ، 128 گیگ و 256 گیگ ارائه شده است.

 

بررسی گوشی ایفون 12

تا به اینجا نگاهی به ویژگی های ظاهری و مشخصات فنی iPhone 12 داشتیم. در ادامه قصد داریم تا سایر ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری این سری از محصولات شرکت اپل را بررسی کرده و با نکات مثبت آنها آشنا شویم.

 

بررسی طراحی آیفون 12

آیفون 12 نسبت به مدل قبلی خود باریکتر شده ابعاد آن نیز کوچکتر شده است. همچنین این سری سبکتر از مدل های قبلی خود است. از سری آیفون 5 به بعد، گوشه های این برند نرم تر و گردتر طراحی و عرضه شد. اما در مدل جدید شاهد هستیم که کناره ها و گوشه های موبایل، تیزتر شده است.

به این ترتیب می توان دریافت که شرکت اپل به همان اصالت مدل های گذشته خود برگشته است. همچنین این سری از مقاومت بدنه بسیاری خوبی برخوردار است.

براساس اطلاعاتی که قبلاً منتشر شده بود، قرار بود در سال 2020، شرکت اپل بریدگی بالای صفحه نمایشگر را که از مدل آیفون 10 ایجاد کرده بود؛ حذف کند. با این حال با عرضه این مدل شاهد بودیم که این بریدگی حذف نشد. علت آن هم استفاده از قابلیت حسگر فیس آیدی است. اما به نسبت قبل نازک تر شده.

طراحی iphone 12

رنگ IPHONE 12

رنگ آیفون های سری 12 برای هر مدل متفاوت می باشد. اما امسال در ارائه رنگ خاص به جای رنگ سبز از رنگ آبی تیره استفاده شده است. رنگ هر مدل به شرح زیر می باشد.

  • آیفون 12: مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز
  • آیفون 12 پرو: طلایی، نقره‌ای، نوک مدادی و آبی
  • آیفون 12 پرو مکس: طلایی، نقره‌ای، نوک مدادی و آبی
  • آیفون 12 مینی: مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز

 

بررسی صفحه نمایش گوشی ایفون 12

در بخش بالا اشاره کردیم که در سری 12 آیفون صفحه نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ ساخته شده و نشان دهنده این است که از مدل های قبلی خود بزرگتر است. به دلیل استفاده از پنل OLED کنتراست و تشخیص رنگ بسیار با کیفیت ارائه می شود.

شرکت اپل برای این محصولات خود مقاومترین محافظ را در نظر گرفته به آن محافظ سرامیکی می گویند که ترکیبی از شیشه و سرامیک است.

اما ضعف صفحه نمایشگر این مدل در این است که از نمایشگر 60 هرتزی استفاده کرده در حالی که سایر برندها نمایشگرهای 90 تا 140 هرتزی دارند.

 

اندازه صفحه iphone 12

ویژگی های دوربین آیفون12

در این مدل نیز شاهد دوربین های سه گانه هستیم که 12 مگاپیکسل و فوق عریض می باشد. همچنین لنز 65 میلی متری با بزرگنمایی 2.5X اپتیکال نیز از ویژگی های جدید این محصول است. عکس ها دارای پیسکل بیشتری بوده و درنتیجه کیفیت بهتری دارد. بنابراین در این محصول شاهد زوم بیشتر هستیم.

در مدل آیفون 12 پرو مکس، قابلیت لرزش گیر به دوربین اضافه شده است که باعث می شود، تجربه عکاسی و فیلم برداری با دوبین های آیفون جذاب تر از قبل شود. در حالت شب این دوربین امکان تصویربرداری با کیفیت در شب برای کاربران فراهم شده است.

همچنین شما می توانید با دوربین های آیفون 12 ویدیوهای HDR تولید کنید. فرمت Apple ProRAW نیز در تنظیمات موجود است که تصویر خام و محاسباتی در اختیار شما قرار می دهد.

 

سنسور LiDAR در IPHONE 12

یکی از ویژگی های جدید این گوشی می توان به اضافه شد سنسور LiDAR اشاره کرد. این قابلیت قبلاً در آیپد پرو ایجاد شده بود که می توانید به کمک آن اشیا داخل یک اتاق را اسکن کنید.

همچنین به کمک این ویژگی شما می توانید از فوکوس بهتری برای تصاویر و فیلم های خود داشته باشید.

به خصوص در شب این میزان فوکوس و کیفیت تصاویر قابل توجه است.

 

قابلیت اینترنت 5G

از ویژگی های جذاب آیفون 12 می توانیم به اینترنت 5G آن اشاره کنیم. بر اساس اخبار اپل قرار است تمامی مدل های آیفون 12 را با قابلیت 5G ارائه کند.

 

ویژگی شارژر بی سیم Iphone 12

اگر اخبارهای مربوط به محصولات اپل را دنبال کرده باشید، حتماً شنیده اید که در مدل iPhone 12 قرار است شارژرهای بی سیم برای کاربران ارائه شود.

در رونمایی این محصول نیز این شرکت دوباره اعلام کرد که قرار است از شارژرهای بهره گرفته از تکنولوژی MagSafe استفاده کند.

این شارژرها 15 واتی بوده و بهره گرفته از استاندار Qi می باشد. به این ترتیب با استفاده از MagSafe نیروی مغناطیسی شارژ وایرلس سریعتر شده و امنیت بیشتری دارد.

شارژر بی سیم iphone 12

بررسی CPU

از نکات مثبت iPhone 12 می توان به سرعت پردازنده آن اشاره کرد. در این دستگاه از پردازنده های لیتوگرافی ۵ نانومتری استفاده شده است که به مراتب از تمامی پردازنده های موجود سریعتر عمل می کند. cpu آن دارای 6 هسته میباشد. همچنین پردازشگر گرافیکی ایفون 12 از سایر برندهای موجود در بازار سریعتر است.

 

جمع بندی

به طور کلی این محصول به دلیل شیوع بیماری کرونا کمی دیرتر از سال های گذشته رونمایی شد. در حال حاضر کاربران محدودی می توانند از آن استفاده کنند و هنوز به طور کامل در اختیار عموم مردم قرار نگرفته. بنابراین می بایست منتظر ماند تا شاهد عملکرد آیفون 12 و مزایا و معایب آن باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *