جستجو
Generic filters
سیاه شدن صفحه نمایش گوشی

یکی از اتفاقات ناگواری که می تواند برای کاربران گوشی های هوشمند رخ دهد این است که صفحه ی گوشی موبایل به طور ناگهانی سیاه شود. عوامل بسیار زیادی می تواند باعث این مشکل شوند. معمولا پیش از اینکه به طور ناگهانی صفحه ی گوشی موبایل شما کاملا سیاه شود؛ علائمی را همچون چشمک زدن نور تلفن همراه، هنگ شدن گوشی، تخلیه شدن باتری ، ریستارت شدن به صورت خودکار و… را خواهید دید. در این مقاله می خواهیم به بررسی مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی موبایل و دلایل آن بپردازیم.

سیاه شدن صفحه نمایش گوشی:

حل مشکل سیاه شدن گوشی موبایل

این احتمال هست که پس از سیاه شدن یک باره ی صفحه ی نمایش، نتوانید از اطلاعات موبایلتان استفاده کنید. برای بازیابی اطلاعات می توانید از نرم افزارهایی همچون Dr.Fone – Data Recovery Android استفاده کنید.

این نرم افزار ویژگی های بسیار زیادی دارد که آن را بسیار محبوب کرده است.

چرا صفحه ی گوشی موبایل به طور ناگهانی سیاه می شود؟

گاهی اوقات دلیل این مشکل می تواند نرم افزاری باشد البته مشکلات سخت افزاری در ال سی دی موبایل هم می تواند باعث این مشکل شود. نحوه ی رفع مشکل سیاه شدن صفحه ی نمایش گوشی بستگی دارد که علت اصلی آن چه چیزی باشد.

پس ابتدا نیاز است تا علت اصلی آن را شناسایی کنید. در ادامه به بررسی دلایل رایجی که به سیاه شدن صفحه گوشی می انجامند می پردازیم.

دلایل رایج این اتفاق:

  • نصب برنامه یا برنامه های ویروسی و دارای بدافزار
  • باقی ماندن گوشی در شارژ پس از شارژ کامل
  • استفاده از شارژرهای فیک
  • استفاده از باتری های قدیمی

مشکل سخت افزار:

همانطور که در بالا گفته شد؛ سیاه شدن صفحه ی گوشی موبایل می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد که مشکلات سخت افزاری هم شامل آن می شود. مشکلات سخت افزاری می تواند شامل خراب بودن ال سی دی، مشکلاتی در کابل بین ال سی دی و صفحه ی کنترل و شل شدن اتصال کابل باشد.

برای حل مشکلات سخت افزاری نیاز است تا گوشی را باز کنید و قسمت معیوب را تعویض یا تعمیر کرد تا مشکل حل شود. روند باز کردن و ابزار موردنیاز برای تعمیر به مدل و برند گوشی بستگی دارد اما می توان گفت به طور کلی برای تعمیر آن به پیچ گوشتی و ابزار دیگری نیاز است.

پس از اینکه موبایل را باز کردید باید ال سی دی و کابل های آن را به دقت بررسی کنید و اگر موردی دیدید، این دو قسمت را تعویض کنید.

سیاه شدن ال سی دی گوشی به دلیل تماس با آب:

سیاه شدن ال سی دی گوشی به دلیل تماس با آب

زمانیکه آب با یک صفحه ی الکتریکی تماس پیدا می کند؛ ناخالصی های موجود در آب می تواند باعث اتصال کوتاه در مدار دستگاه شود. حتی اگر برد کنترل دستگاه شما در اثر اتصال کوتاه آسیب نبیند؛ خوردگی ناشی از آب می تواند جریان برق را مختل کرده و قسمت های مختلف تلفن را از کار بیندازد که در نتیجه ی آن صفحه ی نمایش تلفن همراه سیاه می شود.

برای از بین بردن خوردگی ناشی از آب می توان از الکل ایزوپروپیل 98 درصد و یک برس نرم استفاده کرد و سپس دستگاه را دوباره ببندید تا چک کنید که آیا چیزی تغییر کرده است یا خیر.

برای اطلاعات بیشتر پیرامون اینکه با گوشی آب خورده چه کاری باید کرد می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

راه های رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی:

برای اینکه بتوانید راه حل مشکل گوشی خود را پیدا کنید؛ ابتدا باید گوشی را به خوبی بررسی کنید. برای این کار موبایل را با استفاده از کابل به رایانه متصل کنید. اگر گوشی به صورت خودکار روشن نشد؛ با استفاده از نگه داشتن دکمه ی پاور گوشی را روشن کنید. اگر ال سی دی گوشی روشن شد پس می توان گفت صفحه ی نمایش آن نسوخته است.

اگر ال سی دی شما نسوخته باشد، هنگام شارژ شدن نیز می تواند روشن شود. اگر کلید افزایش صدا، پاور و هوم گوشی را با هم برای چند ثانیه نگهدارید؛ دستگاه به حالت ریکاوری مود رفته پس ال سی دی شما سالم است.

چناچه هر سه مرحله ی بالا را پیش بردید ولی باز هم ال سی دی آن روشن نشد به احتمال زیاد سیاه شدن صفحه ی نمایش به دلیل سوختن ال سی دی شما می باشد.

البته احتمال دیگری نیز وجود دارد که مشکل گوشی شما از باتری یا مدار پاور آن باشد پس در این حالت تعمیر تخخصی گوشی تنها راه حل است.

حذف پارتیشن کش در جهت رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی:

گاهی اوقات اطلاعات مخربی در کش گوشی وجود دارد که آن ها می توانند به سیاه شدن صفحه ی نمایش گوشی بیانجامند. برای رفع این مشکل برای پارتیشن کش را کاملا حذف کنید.

برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • دستگاه را خاموش کنید
  • دکمه کاهش صدا و پاور را نگه دارید ( البته مراحل ریکاوری مود بسته به مدل و نوع دستگاه شماست) تا صفحه Android System Recovery ظاهر شود
  • با استفاده از کلیدهای تنظیم صدا روی گزینه دلخواه بروید
  • گزینه ی Wipe cache partition را انتخاب کرده و اجازه دهید تا کامل شود.
  • دستگاه باید بطور خودکار راه اندازی مجدد شود. اگر این کار را نمی کند گزینه راه اندازی مجدد rebootsystem را انتخاب کنید.

در بیشتر موارد، یک برنامه ی مخرب باعث ایجاد این مشکل می شود. اگر برایتان امکان پذیر است با غیرفعال کردن یا حذف نصب برنامه ها، فرآیند عیب یابی را شروع کنید تا دستگاه دوباره به طور عادی کار کند و در ضمن سعی کنید برنامه هایی که مشکوک هستند را نصب نکنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه:

آموزش ریست فکتوری

اگر راه حل های قبلی موثر نبود؛ شما تنها یک گزینه دارید و آن هم بازگشت به تنظیمات کارخانه است. با این کار تمامی اطلاعات شما پاک می شوند بنابراین به عنوان آخرین گزینه از آن استفاده کنید.

پیشنهاد تیم فنی ما این است که پیش از این کار از اطلاعات دستگاه خود یک نسخه ی پشتیبان تهیه کنید. برای بازگشت به تنظیمات کارخانه مراحل زیر را طی کنید:

  • دستگاه را خاموش کنید. دکمه کاهش صدا و پاور را فشار دهید و نگه دارید تا صفحه Android System Recovery ظاهر شود.
  • مثل مورد بالا، با استفاده از کلیدهای تنظیم صدا بر روی گزینه مورد نظر بروید و با استفاده از کلید پاور انتخاب کنید.
  • Wipe data / factory reset را انتخاب کرده و تأیید کنید.
  • دستگاه باید بطور خودکار راه اندازی مجدد شود اما اگر این کار را نمی کند گزینه راه اندازی مجدد را خودتان انتخاب کنید.

اگر این مرحله نهایی ناموفق باشد و باز هم با مشکل سیاه شدن صفحه نمایش موبایل مواجه بودید، احتمالاً یک مشکل سخت افزاری است و باید این موضوع را با کارشناسان مربوطه در میان بگذارید.

از گوشی خود به بهترین نحو ممکن نگهداری کنید:

همان طور که گفته شده پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. با توجه به نکات زیر احتمال بروز این مشکل برای شما بسیار کاهش پیدا می کند.

برنامه های مشکوک و بدون منبع مطمئن را نصب نکنید:

برنامه های مورد نیازتان را از منابع معتبر مثل google play store تهیه کنید.

فشار و ضربه ممنوع!

فشار و ضربه موجب آسیب به ال سی دی می شود. از گوشیتان در برابر آن محافظت کنید.

گوشی خود را در معرض مایعات قرار ندهید:

توجه داشته باشید که موبایلتان مستقیما با آب و مایعات در تماس نباشد.

مراقب باتری موبایل خود باشید:

از باتری به خوبی مراقبت کنید و به نکاتی که در مورد افزایش عمر مفید باتری است دقت کنید. هر زمان که نیاز شد اقدام به تعویض و یا تعمیر باتری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *