جستجو
Generic filters
گوشی آب خورده

گوشی آب خورده – آب خوردگی موبایل یکی از بدترین مشکلاتی است که می تواند برای گوشی های هوشمند رخ دهد. این مشکل بسیار رایج است و برای بیشتر افراد استفاده کننده از گوشی های هوشمند رخ می دهد. سوال اکثر کاربران این است که با گوشی افتاده در آب چه باید کرد؟ در این مقاله می خواهیم با ارائه ی راه حل هایی به تعمیر گوشی آب خورده کمک کنیم.

آسیب های وارده:

تعمیرات گوشی آب خورده

میزان آسیب پذیری هر گوشی با توجه به عوامل مختلفی همچون مقدار مایع وارد شده، کیفیت گوشی و نوع باتری آن متفاوت است. اگر باتری گوشی شما قابل تعویض باشد؛ به خاطر درزهایی که در قاب پشتی وجود دارد احتمالا باتری گوشی شما با نفوذ آب دچار مشکلات جدی می شود.

زمانی که آب به سخت افزار گوشی وارد می شود؛ اتصال کوتاهی شکل می گیرد که به قطعات الکترونیکی گوشی آسیب می رساند. در صورتی که باتری گوشی شما برای مدت زمان طولانی خیس بماند گوشی دچار آسیب دیدگی بیشتری می شود.

این نکته را به یاد داشته باشید که در صورتی که گوشی شما در معرض آب قرار گرفت؛ سریعا آن را خشک کنید.

اقدامات اولیه:

تلفن های همراه بسیار آسیب پذیر و حساس هستند و نیازمند مراقبت زیادی می باشند. الکتریسیته و آب دشمن یک دیگر هستند پس باید از آب خوردگی قطعات سخت افزاری موبایل جلوگیری کرد. پس از آب خوردگی گوشی سریعا گوشی را خاموش کنید و سیم کارت و کارت حافظه را از آن خارج کنید.

در گام بعدی باتری موبایل را خاموش کنید. لازم به ذکر است که برخی از باتری های موبایل قابل تعویض نیستند و برای درآوردن آن نیاز است تا به یک تعمیرکار موبایل مراجعه کنید.

در موقع آب خوردگی سعی نکنید قاب پشتی موبایل را باز کنید زیرا موجب وارد کردن آسیب بیشتری به گوشی موبایل می شود.

سطح جلویی دستگاه را با دستمال خشک کنید تا گوشی آسیب بیشتری نبیند. برای پاک کردن آب از دستمالی بدون پرز و نخی استفاده کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که گوشی آب خورده را هیچ گاه برای تست روشن نکنید یا به شارژر متصل نکنید.

استفاده از سشوار ممنوع!

باور غلطی بین عوام مردم وجود دارد که پس از آب خوردگی دستگاه نیاز است تا با سشوار آن را خشک کنید.

استفاده از سشوار ممنوع

استفاده از سشوار به دو دلیل به گوشی شما آسیب می زند:

  • به خاطر دمندگی سشوار، آب به نقاطی از برد گوشی شما راه پیدا می کند که خشک بودند. در این مواقع میزان آب خوردگی دستگاه از قبل نیز بیشتر می شود. برای مثال فرض کنید که تنها قطعه ای از دستگاه شما که آب خورده است آنتن وای فای و اسپیکر مکالمه باشد. با استفاده از سشوار این آب به بخش های مختلف دیگری همچون آی سی ها و مادربرد می رسد. در حقیقت شما میزان آسیب به موبایل را بیشتر کردید.
  • با گرفتن طولانی مدت باد گرم سشوار بر روی قسمت های پشتی گوشی، مادربرد و دیگر قطعات الکترونیکی دچار آسیب جدی می شوند. تعویض این قطعات هزینه های زیادی را به دنبال دارد.

گوشی آب خورده

علائم گوشی آب خورده:

  • پرش آنتن گوشی یا خرابی کامل آنتن
  • سفید یا سیاه شدن صفحه نمایش
  • افت نور گوشی
  • از کار افتادگی دکمه هوم
  • کارنکردن باتری یا سوکت باتری و…

انواع آسیب دیدگی گوشی موبایل:

به طور کلی آسیب دیدگی گوشی موبایل بر اثر آب خوردگی را می توان به دو دسته ی کلی تقسیم کرد:

آب خوردگی مدار اصلی: این نوع از آب خوردگی به خاموش شدن دستگاه می انجامد. در این مورد برد اصلی گوشی و یون ها آسیب می بینند.

آب خوردگی موضعی: این نوع از آب خوردگی به تنها به خاموش شدن گوشی نمی انجامد بلکه فقط برخی از قطعات را درگیر می کند. برای مثال می تواند آنتن بلوتوث را از کار بیاندازد.

کلام آخر:

آب خوردگی و خیس شدن گوشی موبایل بسیار رایج است و می تواند در کاربران گوشی های موبایل استرس زیادی را ایجاد کند. اکثر افراد پس از رو به رو شدن با این مشکل در ابتدا با اشتباهات عوامانه می خواهند گوشی خیس شده را تعمیر کنند اما با این کارها آسیب بیشتری به گوشی موبایل وارد می کنند.

پیشنهادات تیم فنی آسان جی اس ام این است که پس از آب خوردگی گوشی اقدامات اولیه ای که در این مقاله ذکر شدند را انجام دهید و سپس گوشی را به یک تعمیرکار حرفه ای موبایل بسپارید. تعمیرکاران موبایل با استفاده از ابزار و وسایل جدید به تعمیر گوشی شما می پردازند و از آسیب بیشتر به گوشی جلوگیری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *