جستجو
Generic filters
انتقال برنامه به کارت حافظه

انتقال برنامه به کارت حافظه اغلب افرادی که از گوشی های اندرویدی استفاده می کنند؛ به مرور زمان در اثر ذخیره اطلاعاتی همچون فیلم، عکس و… با مشکل کمبود حافظه گوشی روبرو می شوند. یکی از راه های مقابله با این مشکل، استفاده از حافظه جانبی می باشد. از این رو در این مقاله می خواهیم به آموزش انتقال برنامه به کارت حافظه ،ش در گوشی های اندروید بپردازیم.

 

تعریف کارت حافظه جانبی به زبان ساده

قبل از آنکه به آموزش انتقال برنامه و سایر اطلاعات گوشی به کارت حافظه بپردازیم؛ بهتر است کمی با کارت حافظه گوشی آشنا شویم. تلفن های همراه دارای حافظه داخلی هستند که تمامی اطلاعات شما را در آنجا به طور ثابت نگهداری می کنند. شرکت های سازنده موبایل، در مدل های مختلف، حافظه داخلی متفاوتی را استفاده می کنند که شامل 8 گیگ، 16 گیگ، 32گیگ، 128 گیگ و… می باشد.

در صورتی که شما اطلاعات زیادی از جمله فیلم عکس داشته باشید و نیاز باشد که آن ها در گوشی خود ذخیره کنید، طبیعتاً حافظه 8 یا 16 گیگ برای شما کم خواهد بود. حال تصور کنید که چنین شرایطی برایتان پیش آمده و قصد خرید یک گوشی جدید با حافظه بیشتر را نداشته باشید، پس باید چه کرد؟

 

کارت حافظه SD

در این مواقع در صورتی که تلفن شما از کارت حافظه جانبی پشتیبانی کند؛ می تواند از آن برای رفع مشکل کمبود حافظه استفاده کنید. به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که کارت حافظه جانبی که به آن کارت حافظه SD (SD card) نیز می گویند را می توانید برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات به گوشی خود اضافه کنید که در مدل های مختلف در بازار موجود می باشد. در ادامه به آموزش انتقال فایل به حافظه SD می پردازیم.

 

آموزش انتقال برنامه به حافظه جانبی

قبل از پرداختن به این آموزش باید این نکته را یادآور شویم که معمولاً سرعت حافظه SD نسبت به حافظه داخلی گوشی کمتر است و ممکن است برنامه ها کندتر اجرا شوند. پس موقع خرید کارت حافظه ابتدا مطمئن شوید که گوشی شما از چه مقدار حافظه جانبی پشتیبانی می کند و بعد به سرعت و برند کارت حافظه توجه کنید.

  • کارت حافظه SD را داخل گوشی بیاندازید.
  • به Settings رفته و وارد بخش Apps یا Applications ( لیست اپلیکیشن های نصب شده ) شوید.
  • وارد تب All شوید تا تمامی برنامه ها در آنجا مشاهده کنید. اکنون به برنامه مورد نظر که قصد دارید به کارت حافظه انتقال دهید رفته و گزینه Move to SD CARD را انتخاب کنید.
  • به این ترتیب برنامه به کارت SD منتقل شده و این گزینه Move to Device Storage می شود.

 

انتقال برنامه به حافظه جانبی گوشی

آموزش انتقال فایل های مختلف به کارت حافظه

اگر به غیر از اپلیکیشن ها نیاز دارید که سایر فایل های خود را هم به کارت SD منتقل کنید پس مراحل زیر را طی کنید.

  • به Settings بروید و وارد گزینه Storage شوید.
  • سپس در این بخش گزینه Transfer Data to SD را انتخاب کنید.
  • در این بخش از شما خواسته می شود تا فایل هایی از قبیل Photos ،Videos ،Music و… را انتخاب کنید.
  • بعد از انتخاب فایل های مورد نظر خود گزینه Transfer را انتخاب کنید تا اطلاعات به حافظه جانبی منتقل شود.

 

انتقال برنامه به کارت حافظه

نکته مهم

در این روش یک نکته مهم وجود دارد. برخی از تلفن های همراه ممکن است گزینه Transfer Data to SD را نداشته باشند. اگر گوشی شما هم با این مشکل روبرو است؛ پس باید برای انتقال فایل ها از کامپیوتر کمک بگیرید و طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • ابتدا با کابل USB گوشی را به کامپیوتر وصل کنید و قفل صفحه را باز بگذارید تا دستگاه شناسایی شود.
  • سپس وارد My Computer شوید. در این بخش دو درایو مشاهده می کنید که یکی حافظه داخلی و دیگری SD card است.
  • اکنون وارد حافظه داخلی شده فایل هایی که قصد انتقال آن ها را دارید انتخاب کرده و Cut کنید. سپس به SD card رفته و در آنجا Paste کنید.

 

آموزش انتقال برنامه به کارت حافظه در اندروید 6 و 7

  • کارت حافظه SD را داخل دستگاه بگذارید. اگر هنگام شناسایی آن پیغام new SD card was detected را مشاهده کردید، گزینه Set Up را انتخاب کنید. در غیر این صورت به Settings رفته و بعد گزینه Storage & USB را انتخاب کنید.
  • گزینه Format as Internal را انتخاب نمایید. برای اینکه از کارت SD به عنوان یک حافظه داخلی استفاده کنید گزینه گزینه Use as internal storage را زده و Next را بزنید.
  • در پنجره بعدی گزینه Erase & Format را بزنید. ا
  • گر برنامه ای در کارت حافظه SD داشته باشید که آن را به حافظه داخلی انتقال نداده اید، یک پیام هشدار ظاهر می شود، با زدن گزینه See Apps می توانید برنامه را دیده و اگر مهم نیست که چه برنامه هایی وجود دارد، گزینه Erase Anyway را بزنید.
  • به این ترتیب عملیات فرمت کردن شروع می شود؛ در پایان پیامی می آید که از شما می پرسد آیا اطلاعات حافظه داخلی به کارت حافظه منتقل شود؟ برای این کار گزینه Move now را انتخاب کنید؛ در پایان Done را مشاهده خواهید کرد.
  • به این ترتیب وقتی به تنظیمات گوشی و قسمت Storage می روید گزینه Device storage را مشاهده می کنید.
  • بنابراین از این پس وقتی برنامه ای نصب می کنید؛ دستگاه به طور هوشمند تصمیم می گیرد که برنامه را در کدام قسمت ذخیره کند.

 

آموزش انتقال برنامه به کارت حافظه در اندروید

در این بخش روش دیگری را برای انتقال برنامه ها به حافظه کارت SD معرفی کردیم؛ برای این کار مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا کارت حافظه را در دستگاه گذاشته و به بخش setting گوشی بروید.
  • سپس گزینه Apps and Notifications یا apps را انتخاب نمایید.
  • در این مرحله گزینه App info را انتخاب کرده و بعد برنامه ای که قصد دارید به کارت حافظه منتقل شود را انتخاب کنید.
  • در قسمت برنامه ی مورد نظر گزینه Storage را انتخاب کنید و بعد بر روی گزینه Change بزنید.
  • یک پنجره ظاهر می شود که دو گزینه SD Card و Internal Storage دارد؛ برای انتقال برنامه ها به کارت حافظه گزینه SD Card را بزنید. به این ترتیب برنامه به کارت حافظه منتقل می شود.

البته مجدداً عنوان می کنیم که این کار ممکن است سرعت اجرای برنامه را کاهش دهد؛ پس برنامه هایی که به پردازش کمتری نیاز دارند را انتقال دهید.

 

سخن پایانی

در پایان باید این نکته را هم اضافه کنیم که برای انتقال برنامه ها به حافظه جانبی می توانید از برنامه هایی همچون Move app to SD card ، Files To SD Card و سایر برنامه ها نیز استفاده کنید. در ادامه می توانید برای تعمیر دستگاه های خود و کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

همچین برای کسب اطلاعات در خصوص آموزش تعمیرات موبایل به این قسمت وارد شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *