جستجو
Generic filters
آموزش اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون

اتصال تلفن همراه به تلویزیون، قابلیتی است که فیلم ها، عکس ها و اطلاعات شما را در ابعاد بزرگتری نشان می دهد و برای دورهمی ها و جمع های خانوادگی بسیار پرکاربرد است. اگر کاربر گوشی های آیفون یا آپید هستید و بلد نیستید گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید؛ این مقاله را دنبال کنید چرا که می خواهیم به بررسی نحوه اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون بپردازیم.

اتصال دستگاه iOS به تلویزیون با استفاده از کابل HDMI:

یکی از ساده ترین روش برای اتصال بین این دو دستگاه، استفاده از کابل HDMI است. برای دستگاه های اپل می توانید از Digital AV Adapter کمک بگیرید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که آداپتورهای شخص ثالت ارزان تر هستند اما تنها ضعف این راه حل این است که برنامه های ویدیویی که از برخی سرورها مانند DirecTV و Comcast Xfinity پخش می شوند را نمی توانید مشاهده کنید به این دلیل که این کابل ها از پروتکل HDCP پشتیبانی نمی کند.

برای برقرار اتصال تلویزیون و موبایل فقط کافی است یک کابل HDMI (به طول آن دقت کنید) خریداری کرده و به تلویزیون متصل کنید و از طرف دیگر به آداپتور وصل کنید. لازم به ذکر است که می توانید شارژر را به درگاه دوم آداپتور متصل کنید تا باتری دستگاه اپل شما خالی نشود. اگر سوکت شارژر شما خراب شده باشد به مشکل بر می خورید.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

اکثر برنامه های آی او اس به سادگی بر روی تلویزیون هم نمایش داده می شوند. در حال حاضر دو نوع کابل برای اتصال آیفون و آیپد در بازار موجود است که شما می توانید متناسب با نیاز خود کابل موردنظر را خریداری کنید. اگر دستگاه شما قدیمی است و بدون پورت لایتنینگ است، از کابل Digital AV Adapter استفاده کنید که در یک سر خود سوکت با پین 30 داشته باشد اما در دستگاه های جدیدتر این آداپتورها سوکت مذکور مناسب با لایتنینگ پورت آیفون طراحی شده و به آن متصل می شود.

استفاده از Apple TV برای اتصال دستگاه iOS به تلویزیون:

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون اپل

بی شک راحت ترین راه برای اتصال دستگاه اپل به تلویزیون، استفاده از اپل تی وی است. برای اتصال آیفون یا آیپد به اپل تی وی نیازی به استفاده از اتصالات سیمی ندارید.

در ادامه نحوه نمایش عکس و فیلم از iPhone یا iPad بر روی تلویزیون را به شما آموزش می دهیم:

  1. ابتدا دستگاه اپل تی وی و آیفون خود را به یک شبکه اینترنت متصل کنید.
  2. . اگر آیفون X یا جدیدتر، و یا آیپدی با سیستم عامل iOS 12 یا بالاتر دارید ، از گوشه بالا سمت راست به سمت پایین بکشید تا control center نشان داده شود. در غیر اینصورت ، صفحه نمایش را به سمت بالا بکشید تا control center نمایش داده شود.
  3. “Mirroring Screen” را انتخاب کنید. اپل تی وی را از لیست انتخاب کنید و کد چهاررقمی که تلویزیون نمایش می دهد را وارد کنید.

 

برای قطع اتصال آیفون و آیپد از تلویزیون ، مراحل قبلی را پیش بگیرید و سپس “Stop Mirroring” را از لیست انتخاب کنید.

اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون از طریق DLNA:

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

اگر تلویزیون شما قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد پس می تواند از DLNA نیز پشتیبانی کند. یکی از روش های اتصال دستگاه آی او اس به تلویزیون نیز استفاده از دی ال ان ای می باشد.

اگر بهDLNA دسترسی دارید پس می توانید با استفاده از اپلیکیشن هایی بر پایه DLNA فایل های ویدیویی، موزیک و … ذخیره شده در آیفون و یا آیپدتان را بر روی تلویزیون نمایش دهید. بهتر است این نکته را بدانید که با استفاده از این روش قادر به پخش کردن محتوایی که از آیتونز استور خریداری می‌شوند نخواهید بود .

با استفاده از اپلیکیشن هایی بر پایه DLNA نه تنها می توانید شاهد اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون باشید، بلکه می توانید محتوای کامپیوترتان را نیز در تلویزیون نمایش دهید. در این روش نیازی به تغییر فرمت ویدیو ها ندارید.

استفاده از گجت ها برای اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون:

اگر به هیچ یک از وسایل و ابزار بالا دسترسی ندارید می توانید از گجت هایی که برای این کار ارائه شده اند استفاده کنید. گجت هایی همچون Roku ، Fire TV و Chromecast برای این کار ارائه شده اند البته بهتر است این را بدانید که بیشتر این گجت ها باگ هایی را دارند و کیفیت موارد نمایش داده شده را به شدت پایین می آورند.

گجت کروم کست نسبت به دیگر گجت ها بهتر به نظر می رسد و باگ کمتری دارد.

بعد از اتصال Chromecast به تلویزیون ، از برنامه همراه Google Home برای اتصال دستگاه به شبکه بی سیم خود استفاده کنید. سپس نماد Chromecast در برنامه های پشتیبانی شده ظاهر می شود. روی آن ضربه بزنید و سپس Chromecast خود را از لیست دستگاه انتخاب کنید. پس از شروع پخش ، به جای صفحه iPhone یا iPad در تلویزیون، خود مدیای مورد نظر مستقیما پخش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *