جستجو
Generic filters
آموزش کار با هیتر هویه

آموزش کار با هیتر هویه

هیتر و هویه یکی از مهم‌ترین ابزارها و تجهیزات در تعمیر موبایل می‌باشد. این دستگاه برای لحیم کاری و جدا کردن قطعات الکترونیکی از برد موبایل استفاده می‌شود. هیتر و هویه شامل دو قسمت مجزا هیتر و هویه است که با هم ترکیب شده‌اند. هیتر برای ارائه حرارت و تهیه هوای گرم به کار می‌رود، در حالی که وظیفه لحیم کاری را هویه بر عهده دارد. در طراحی این ابزار، شرکت‌های سازنده می‌توانند هیتر و هویه را به صورت جداگانه ارائه کنند یا آن‌ها را در یک دستگاه ترکیب کنند.

در کل، هیتر و هویه از سه قسمت پمپ باد، دسته هیتر و المنت تشکیل شده‌اند. المنت در هر دسته هیتر و هویه برای گرم کردن نوک سرامیکی هویه و در دسته هیتر برای تولید هوای گرم از طریق چند نازل موجود در هیتر استفاده می‌شود. این دستگاه دارای چند دکمه و ولوم چرخشی جهت تنظیم دما و شدت پرتاب باد است. در عمل، برای تعمیرات موبایل، دمای نوک هویه با استفاده از دستگاه کنترل می‌شود. نمایشگر دستگاه، دمای نوک هویه را نمایش می‌دهد.

از معروف ترین و بزرگترین کمپانی ها و شرکت های بزرگ تولید کننده هیتر و هویه های تعمیرات موبایل می‌توان برند های بزرگ و معتبر Yaxun,Sunshine,Gordak,Sugon و … را نام برد که بهترین دستگاه ها را تولید کرده و روانه بازار کرده اند. برای بررسی این برند ها هم می‌توانید به صفحه  بهترین مارک لوازم تعمیرات موبایل مراجعه کنید.

مطلب مشابه: بهترین هیتر هویه های تعمیرات موبایل

آموزش کار با هیتر هویه

1- ابتدا دستگاه را به برق متصل کنید و آن را روشن کنید

2- سپس دمای هوای داغ خروجی از هیتر و شدت هوای آن را تنظیم نمایید. به طور معمول دمای هوای 300 درجه و شدت هوای کم برای کار روی برد موبایل مناسب است. پس از آن دمای نوک هویه را تنظیم کنید (تقریبا 250 درجه سانتی گراد) و لحیم کاری را شروع کنید. برای لحیم کاری یا یک قلع کش مناسب حتما این پارامترها را به درستی تنظیم کنید.

نکته: حرارت و دمای زیاد و همچنین فشار هوای کم باعث تولید گرمای زیاد و باعث آسیب رسیدن به برد گوشی می‌شود. در عین حال حرارت پایین و فشار هوای زیاد باعث اتصال کوتاه و لحیم سردی می‌شود.

3- هیتر های دیجیتال و حرفه ای قابلیت قطع خودکار دارند. به عبارتی زمانی که دسته را سر جایش بگذارید، دستگاه بصورت خودکار خاموش شده و منجر به طول عمر بیشتر دستگاه و المنت دسته هیتر می‌شود.

مطلب مرتبط: آشنایی با هیتر

4- وقتی که که تعمیرات گوشی موبایل به اتمام رسید، دستگاه را خاموش کنید. دستگاه قبل از خاموش شدن به صورت اتومات در دمای 100 درجه در حالت خواب قرار می‌گیرد تا المنت درون دسته شروع به خنک شدن کند. بهتر است پس از خاموش کردن دستگاه، ولوم پرتاب باد هیتر را زیاد نمایید تا هوای داغ زودتر از دسته هیتر خارج شده و به المنت هیتر آسیبی وارد نشود. با انجام این کار طول عمر دستگاه شما بیشتر خواهد شد. همچنین از نازل معمولی برای هیتر استفاده کنید تا به دستگاه فشار زیادی وارد نشود.

نکته: در زمان لحیم کاری و قلع کشی، همیشه سعی کنید برد موبایل را به خوبی گرم کنید. برای این کار ابتدا حرارت را از فاصله دور وارد کنید و سپس به تدریج آن را نزدیک تر کنید. اگر قطعه ای از برد گوشی را به طور ناگهانی داغ کنید، خطر رخ دادن شوک حرارتی برای قطعات روی برد وجود دارد.

کنترل دما و پرتاب باد جزء مهم ترین اقداماتی هست که باید در حین کار با این دستگاه مد نظر داشته باشید. همچنین تمیز نگه داشتن نوک هویه به ماندگاری بهتر آن کمک می‌کند در نتیجه توصیه می کنیم از تمیز کننده نوک هویه استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *