جستجو
Generic filters
هات اسپات

گاهی اوقات در شرایطی قرار می گیرید که به اینترنت وای فای نیاز دارید اما در خانه ندارید. در این مواقع می توانید اینترنت بی سیم را بدون نیاز به کامپیوتر و با کمک از تلفن هوشمند خود انجام دهید. در این مقاله می خواهیم به آموزش فعال سازی هات اسپات بپردازیم.

قابلیت اشتراک اینترنت: آموزش

طبیعتا هر خانه ای شرایط اتصال به اینترنت را ندارد. عوامل بسیار زیادی همچون انتقال به یک خانه ی جدید، مناطق روستایی و… باعث می شود تا پهنای باند در اختیار شما نباشد. در شرایط نبود مودم می توانید از راه های دیگری بهره بگیرید. بیشتر دستگاه های اندرویدی و آیفون دارای قابلیت داخلی هستند که به کاربر این امکان را می دهد تا شبکه خانگی با استفاده از آن بسازد. در این شرایط شما می توانید اتصال اینترنت همراه خود را به اشتراک بگذارید. در ادامه نحوه راه اندازی شبکه وای فای خانگی با استفاده از تلفن همراه را آموزش خواهیم داد.

آموزش ساخت شبکه خانگی با گوشی1

راه های ساخت شبکه خانگی:

استفاده از تلفن هوشمند به عنوان روتر وای فای تنها راه ساخت وای فای خانگی نیست بلکه شما می توانید از طریق بلوتوث و USB یک روتر وای فای بسازید و اینترنت را بین دستگاه های مختلف به اشتراک بگذارید. البته که هر کدام از این موارد معایب خاص خود را نیز دارند.

سرعت اشتراک گذاری داده با استفاده از بلوتوث گوشی بسیار کمتر از بقیه موارد است در ضمن محدودیت هایی در فاصله دارد. اگر داده های خود را با استفاده از بلوتوث به اشتراک می گذارید باید بدانید که گوشی ها را بسیار نزدیک به هم باید قرار دهید تا اطلاعات به اشتراک گذاشته شود.

سرعت انتقال داده در USB بهتر است در حقیقت شما با همان سرعتی که اپراتور مخابرات ارائه می دهد می توانید کار کنید اما در این روش فقط به یک دستگاه اینترنت می دهید اما بلوتوث و هات اسپات هر دو می توانند همزمان به چندین دستگاه اینترنت بدهند.

استفاده از تلفن همراه به عنوان یک روتر:

تلفن همراه هوشمند شما می تواند به عنوان یک روتر فعالیت کند و اینترنت را به راحتی بین چندین دستگاه به اشتراک بگذارید البته سرعت بسیار مناسبی نیز دارد. تمام سیستم عامل های گوشی هوشمند اعم از IOS، اندروید و حتی ویندوز قابلیت به اشتراک گذاری اینترنت موبایل و ساخت شبکه خانگی با گوشی را دارند.

یکی از معایب هات اسپات این است که باتری گوشی موبایل را به سرعت تخلیه می کند و شما را مجبور می کند گوشی خود را تند تند به شارژ متصل کنید و در نتیجه ی آن عمر باتری شما کم می شود.

برای افزایش طول عمر باتری گوشی خود می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

پیشنهاد ما این است که در مواقع ضروری از این روش استفاده کنید.

برای استفاده از شبکه خانگی پیشنهاد می شود که بسته اینترنت ارزان و به صرفه تهیه کنید چرا که اینترنت موبایل گران قیمت تر از اینترنت ثابت است. به این نکته توجه کنید که تلفن همراه شما قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت را داشته باشد تا سرعت اینترنت مصرفی شما بالاتر باشد.

اینترنت 3G فقط به شما کمک می کند تا بتوانید ایمیل های خود را باز کنید. آخرین نکته این است که تعداد اتصالات همزمان که می توانید اداره کنید نیز محدود است.

ساخت شبکه خانگی با گوشی اندروید:

پیشنهاد ما این است که پیش از انجام مراحل راه اندازی وای فای خانگی، سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کنید. البته آپدیت سیستم اصلا واجب نیست اما عملکرد سیستم را بهبود می بخشد.

راه اندازی هات اسپات اندروید همانند روتر وایرلس کار بسیار ساده ای است. برای ساخت شبکه خانگی با گوشی اندروید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد تنظیمات یا setting شوید.
  • Network & internet و یا Connection را انتخاب کنید.
  • روی Hotspot & tethering ضربه بزنید.
  • سپسHotspot Mobile انتخاب کنید. یک شبکه و گذرواژه به صورت پیش فرض روی گوشی تنظیم شده است. بهتر است برای امنیت بیشتر آنها را عوض کنید.
  • در بالا سمت راست صفحه سه نقطه مشاهده می کنید. بر روی آن کلیک کنید و بعد گزینه Configure Mobile Hotspot را انتخاب کنید.
  • در صفحه ی باز شده در قسمت Network Name نام شبکه مورد نظرتان را تایپ کنید و در قسمت گذرواژه، Password را وارد کنید. در قسمت امنیت، مکانیزم رمزگذاری اطلاعات را انتخاب کنید. گزینه Open را انتخاب نکنید چرا که امنیت شبکه ایجاد شده را کم می کنید و هر شخصی می تواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد. بهتر است گزینه WPA2_PSK را انتخاب کنید. در انتها Save را بزنید تا تغییرات اعمال شود.
  • حال، هات اسپات را روشن کنید. پس از ساخت شبکه خانگی با گوشی، می توانید از شبکه ایجاد شده برای اتصال چندین دستگاه به اینترنت استفاده کنید.

راه اندازی شبکه وای فای خانگی از طریق گوشی های اپل:

انجام عملیات ساخت شبکه خانگی در گوشی های آیفون متفاوت تر از اندروید است. برای ساخت شبکه خانگی در گوشی آیفون مراحل زیر را طی کنید:

  • به Setting دستگاه بروید.
  • گزینه Personal Hotspot را انتخاب کنید.
  • Allow other to joined را بزنید.

شما در زمان استفاده از هات اسپات قادر به استفاده از بلوتوث نیستید. بنابراین پیامی مبتنی بر همین موضوع را دریافت می کنید.

  • یکی از گزینه های Turn on Bluetooth یا Wifi and USB بر حسب کاربریشان انتخاب کنید.
  • برای انتخاب گذرواژه برای شبکه وای فای بر روی گزینه Wi-Fi Password ضربه بزنید و گذرواژه دلخواهتان را انتخاب کنید.
  • راه اندازی شبکه وای فای با گوشی آیفون این امکان را به سایر دستگاه ها می دهد که به شبکه متصل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *