جستجو
Generic filters
آموزش جیلبریک کردن آیفون

جیلبریک کردن گوشی های آیفون یکی از مهم ترین بخش های آموزش تعمیرات نرم افزاری آیفون است. اگر قصد خرید گوشی های اپل را دارید اما محدودیت های آن شما را از این خرید باز می دارد؛ پیشنهاد می کنیم تا این مقاله را مطالعه کنید.

در این مقاله می خواهیم به آموزش جیلبریک کردن گوشی های آیفون بپردازیم.

جیلبریک کردن چیست؟

جیلبریک کردن را می توان به نوعی معادل روت کردن در گوشی های اندرویدی دانست. جیلبریک کردن و روت کردن هر دو فرایندی هستند که مزایا و معایبی را به همراه دارند. اگر کاربر آیفون باشید احتمالا می دانید که این گوشی های علی رغم تمامی مزایاها محدودیت های زیادی نیز دارند که بیشتر کاربرها ترجیح می دهند تا از گوشی های اندرویدی استفاده کنند.

یکی از محدودیت های بزرگ اپل برای کاربران خود این است که کاربران به راحتی نمی توانند بازی، فیلم و… را در گوشی های آیفون خود دانلود کنند. این در حالی است که کاربران اندرویدی هیچ گونه محدودیتی این شکلی ندارند.

البته یکی دیگر از محدودیت های اپل در این است که شما فقط می توانید بازی ها و برنامه های آیفون را از اپل استور دانلود و نصب کنید این در حالی است که بیشتر برنامه ها و بازی ها نسخه ی IOS ندارند.

علاوه بر این محدودیت ها، یک سری محدودیت ها نیز هست که شرکت اپل برای سیستم عامل خود در نظر گرفته است. در این جا جیلبریک پیدا می شود و می تواند رقیب قدرتمندی بر سر راه تمامی محدودیت های آیفون باشد.

با جیلبریک کردن می توانید تمامی محدودیت های آیفون را بشکنید و از امکانات و قابلیت های بیشتری که تا قبلا از آن محروم بودید استفاده کنید.

مزایا و معایب جیلبریک کردن :

اول به مزایای جیلبریک کردن می پردازیم و سپس معایب آن را ذکر می کنیم.

  • اولین و بزرگ ترین مزیت جیلبریک کردن برای کاربران آیفون این است که با این کار می توانند هر برنامه و اپلیکیشنی را بر روی دستگاه خود نصب کنند.
  • دیگر مزیت جیلبریک کردن که بسیاری را مشتاق خود می کند این است که با این کار می توانید بسیاری از بازی ها و اپلیکیشن های پولی را به صورت رایگان نصب کنند.
  • بلوتوث در گوشی های آیفون به این گونه است که می توانید فایل ها را فقط با گوشی یا دستگاه اپل دیگر به اشتراک بگذارید. این در حالی است که با جیلبریک کردن می توانید با انواع دیگر گوشی نیز فایل رد و بدل کنید.
  • شاید آخرین مزیتی که بتوان برای جیلبریک کردن گفت این است که با این کار می توانید فونت های دلخواه را بر روی گوشی نصب کنید یا حتی تم بر روی گوشی خود نصب کنید.

در حالی که مزایای جیلبریک کردن بسیار زیاد و وسوسه کننده است اما متاسفانه معایب آن نیز بسیار زیاد است که در ادامه به بررسی معایب آن می پردازیم:

  • یکی از معایب جیلبریک کردن این است که طراحان گوشی های آیفون با هر طرح جدیدی از آیفون محدودیت های جدیدی را به وجود آورده اند تا با هر ورژن از آی او اس یک جیلبریک دیگر باید بر روی آن اعمال شود. بنابر این می توان گفت سیستم عامل آیفون و جیلبریک شانه به شانه همدیگر روز به روز می شوند.

آموزش جیلبریک کردن ios 13 با ابزار Checkra1n:

حالا که با مزایا و معایب جیلبریک کردن آشنا شدید؛ قصد داریم به آموزش جیلبریک کردن آی او اس 13 از طریق ابزار Checkra1n بپردازیم. برای این کار دستگاه شما باید پردازنده ی A7 ، A8 ، A9 یا A10 همراه با کابل لایتنینگ داشته باشد.

قبل از هر کاری بهتر است حتما از اطلاعات گوشی خود یک نسخه ی پشتیبان تهیه کنید. برای این کار به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ی آموزش آپدیت و ریستور آیفون را مطالعه کنید.

برای جیلبریک کردن ios 13 مراحل زیر را انجام دهید:

  • برای شروع کار نیاز است تا نرم افزار Checkra1n را بر روی دستگاه اپل خود نصب کنید. برای اینکه مطمئن شوید نرم افزار Checkra1n بر روی دستگاه شما اجرا می شود توصیه می کنیم به آدرس زیر بروید:

System Preferences – Security & Privacy

FileVault را غیر فعال کنید.

  • در این مرحله در Checkra1n بر روی گزینه ی روی Get the beta now و پس از آن بر روی Download for macOS کلیک کنید.
  • به قسمت Finder وارد شده و checkra1n را جستجو و اجرا کنید. در صورت اجرا نشدن برنامه کلید کنترل را گرفته و بر روی checkra1n کلیک چپ کنید. بر روی گزینه open کلیک کرده سپس بر روی open در اعلان prompt بزنید.
  • پس از آن که موفق به نصب و اجرای صحیح checkra1n بر روی دستگاه خود شدید، تمامی بروزرسانی های ios ذخیره شده بر روی گوشی را پاک کنید. برای اینکه وارد صفحه setting شده و در بخش General بر روی iphone strong را کلیک کنید. در این بخش بر روی هر نسخه iOS 13 ای که دارید کلیک کرده سپس با کلیک بر روی Delete Update آن را پاک کنید.

مراحل اجرای نرم افزار checkra1n:

  • حالا دستگاه آیفون خود را به مک وصل کنید و checkra1n را اجرا کنید. اگر مراحل بالا را به درستی طی کرده باشید مدل آیفون و نسخه ی آی او اس شما نشان داده می شود. البته این کار ممکن است مدتی طول بکشد تا دستگاه شما به خوبی شناسایی شود. پس از آن که مدل و نسخه ی آی او اس را دیدید برای شروع جیلبریک شدن بر روی گزینه ی start کلیک کنید.
  • پس از کلیک بر روی این گزینه از شما خواسته می شود تا آیفون خود را در حالت DFU بوت کنید. اندکی صبر کنید تا Checkra1n به حالت ریکاوری باز گردد سپس وارد DFU شوید.
  • زمانی که آیفون خود را بر روی حالت بوت قرار دادید checkra1n به جیلبریک کردن دستگاه شما می پردازد. در تمام مدت بر روی آرم آیفون که روی صفحه نمایش دیده می شود لوگو Checkra1n نیز دیده می شود.
  • پس از جیلبریک شدن، آیفون مجددا راه اندازی می شود و سپس آیکونی از برنامه Checkra1n را در میان دیگر برنامه های گوشی خواهید دید وارد برنامه شده و سپس روی Cydia کلیک کنید.
  • حالا بر روی Install کلیک کرده و آن را نصب کنید.

پس از نصب از طریق Cydia می توان آیفون را سفارشی سازی کنید.

نکته ی مهم: دقت کنید که جیلبریک از طریق طریق checkra1n یک جیلبریک به روش semi-untethered است و شما پس از هر بار خاموش و روشن کردن دستگاه می بایست کلیه مراحل را از مرحله 5 به بعد ادامه دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *