جستجو
Generic filters
آموزش تعمیر MICRO USB موبایل

“میکرو یو اس بی” نوعی اتصال USB با ابعاد کوچک است. دستگاه هایی که از این نوع اتصال استفاده می کنند می توانند بدون مشکل داده را از کامپیوتر دریافت کنند. اگر دستگاه مجهز به حالت MASS STORAGE MODE باشد، این امکان بدون نیاز به درایور راحت تر نیز می شود. همچنین شارژ باUSB قابلیتی است که برخی از دستگاه ها دارا هستند. USB انواع گوناگونی دارد که MICRO USB حالت جدید مدل MINI USB است. MINI USB از میان تمامی مدل ها از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله به آموزش تعمیر MICRO USB موبایل پرداخته ایم.

ویدئوی آموزش تعمیر MICRO USB موبایل :

توجه داشته باشید که قبل از تعویض ابتدا باید نسبت به تمیز کردن پورت با استفاده از الکل اقدام کنید چرا که بعضی اوقات خاک یا سایر کثیفی های جمع شده بر روی پورت و داخل آن ممکن است باعث ایجاد اختلالاتی در عملکرد پورت شود.

نحوه ی تعویض MICRO USB موبایل:

نحوه بازو بسته کردن گوشی با توجه به نوع گوشی متفاوت است ما در این آموزش از گوشی OnePlus استفاده کرده ایم! خشاب سیم کارت را بردارید. سپس به وسیله ی ابزار قاب بازکن پلاستیکی ، با دقت پنل پشتی را از مونتاژ بدنه اصلی دستگاه جدا کنید. مخصوصا دراطراف شیار سیم کارت یا دیگر نقاط حساس دستگاه دقت بیشتری داشته باشید.

در اینجا به خاطر گیره های قفل شده پنهان در اطراف لبه داخلی تلفن ، ممکن است با مقداری مقاومت مواجه شوید. نگران نباشید و به جای پریدن از یک طرف به طرف دیگر ، فقط در یک جهت ثابت در اطراف تلفن حرکت کنید!

MICRO USB چیست؟

 

در این مرحله به وسیله ی یک پیچ گوشتی مخصوص پیچ هارا به آرامی از گوشی بازکنید.

MICRO USB چیست؟

اکنون سوکت باتری و سایر سوکت هارا جدا کنید تا به پورت MICRO USB برسید.

MICRO USB چیست؟

سپس با استفاده از یک ابزار مخصوص پایه های پورت را جدا کنید (که این به نوع گوشی و نوع اتصال بستگی دارد.)

MICRO USB چیست؟

حال می توانید پورت خراب را برداشته و پورت جدید و سالم را جایگزین آن کنید و دوباره گوشی تلفن همراه را به همان شکل ببندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *