جستجو
Generic filters
آموزش تعویض حسگر اثر انگشت اس 8

تعویض حسگر اثر انگشت S8 گوشی های سامسونگ جز پر فروش ترین برندهای تلفن همراه در سراسر جهان هستند یکی از مدل های پرطرفدار سامسونگ، مدل SAMSUNG GALAXY S8 می باشد که در سال 2017 عرضه شده است. در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی ساخت تلفن های هوشمند، انواع سنسورهای مختلف در سخت افزار موبایل تعیبه شده است. یکی از کاربردی ترین آن ها حسگر اثر انگشت می باشد. در اثر استفاده طولانی مدت و یا آسیب های فیزیکی وارد شده به گوشی موبایل ممکن است این حسگر دچار آسیب شود. از این رو در این مقاله می خواهیم به آموزش تعویض حسگر اثر انگشت گلکسی S8 بپردازیم.

 

ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی S8

صفحه نمایش این گوشی 5.8 اینچی و از نوع Super AMOLED می باشد. این گوشی به صورت دو مدل تک سیم کارته و دو سیم کارته در بازار موجود می باشد و حافظه داخلی آن 64 گیگ و رم 4 گیگ دارد. باتری آن از جنس لیتیوم یونی با ظرفیت 3000 میلی آمپر بر ساعت است.

 

آموزش تعویض حسگر اثر انگشت S8

سنسور اثر انگشت در گلکسی اس 8 در قاب پشتی گوشی در قسمت بالا و در کنار لنز دوربین اصلی قرار دارد. به همین علت برای تعویض این قطعه باید درب پشت آن را از فریم اصلی جدا کرد. نکته مهمی که قبل از انجام این عملیات باید بدانید این است که می بایست شارژ باتری گوشی را خالی کنید تا در حین عملیات در اثر فشار، ضربه، حرارت آسیبی به وجود نیاید. همچنین انجام عملیات تعمیرات سخت افزاری نیازمند تجربه و دانش کافی است. بنابراین تعمیرات سخت افزاری برای افرادی که تجربه کافی ندارد توصیه نمی شود. در این بخش قصد داریم تا مرحله به مرحله به آموزش تعمیر سنسور اثر انگشت بپردازیم، پس همراه ما باشید.

 

ابزارهای مورد نیاز

 

مرحله اول

در ابتدا گوشی را خاموش کرده و آی اوپنر را در ماکروفر قرار دهید تا برای باز کردن قاب گوشی بتوان از آن استفاده کرد. به مدت 30 ثانیه داخل ماکروفر برای این کار کافی می باشد. در این مرحله به دلیل اینکه ای‌اوپنر داغ است؛ با دقت آن را خارج کنید.

 

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله1

مرحله دوم

ای اوپنر را بر روی لبه سمت راست گوشی قرار دهید تا چسب این ناحیه نرم شود. به مدت 2 دقیقه در این قسمت آن را نگه دارید.

نکته مهم: در این مرحله می توانید به جای این ابزار از هیتر و یا سشوارهای صنعتی هم برای گرما دادن به قاب پشت جهت نرم شدن چسب آن استفاده کنید.

 

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله2

 

مرحله سوم

اکنون تاچ کش را در نزدیک لبه سمت راست قرار دهید. سپس به آرامی از قسمت سمت راست به سمت بالا بکشید تا شکافی بین قاب پشت گوشی و فریم اصلی آن ایجاد شود.

 

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله3

 

مرحله چهارم

زمانی که به کمک تاچ کش شکافی ایجاد شد نوک اسپاتول پلاستیکی را وارد شکاف کرده و به آرامی در لبه سمت راست به بالا و پایین حرکت دهید تا چسب این قسمت باز شود.

 

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله4

 

مرحله پنجم

مجدد ای اوپنر را در لبه سمت چپ گوشی، قسمت بالای و پایین آن به مدت یک دقیقه قرار دهید و یا هتیر و سشوار صنعتی را در این قسمت نگه دارید. تا چسب لبه های دیگر نیز نرم شود.

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله5

 

مرحله ششم

اسپاتول را دوباره وارد شکاف لبه سمت راست گوشی فرو کرده و آن را به سمت بالا و پایین ببرید تا چسب دور تا دور قاب پشت نرم شود.

 

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله6

 

مرحله هفتم

از لبه سمت راست نوک اسپاتول را به آرامی به سمت پایین قاب گوشی حرکت دهید و به آرامی یک پیک را در شکاف ایجاد شده در به سمت راست گوشی فرو کنید.

 

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله7

 

مرحله هشتم

اسپاتول را از لبه پایین به سمت لبه چپ به آرامی حرکت دهید با شل شدن چسب این قسمت یک پیک دیگر در لبه زیر فرو کنید.

 

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله8

 

مرحله نهم

اینبار نوک اسپاتول را به سمت لبه بالای گوشی بکشید و بعد پیک سوم را در لبه سمت چپ قرار دهید. به این ترتیب سه پیک در لبه های راست، پایین و چپ گوشی باید قرار داده باشید.

 

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله9

 

مرحله دهم

اکنون چسب دورتا دور گوشی شل شده، از پیک لبه سمت راست کمک بگیرید و آن را به آرامی به سمت بالا کشیده و نهایتاً 40 درجه باز کنید.

 

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله10

 

مرحله یازدهم

از آنجایی که کانکتور اثر انگشت بر روی مادر برد نصب شده است باید همان طور که قاب پشت را کمی باز کرده ایم، اتصال کانکتور را با کمک اسپاتول قطع کنید. تا به طور کامل درب پشت گوشی باز شود.

 

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله11

 

مرحله دوازدهم

بعد از باز کردن قاب پشت همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید اسکنر اثر انگشت در ناحیه بالا و کنار شیشه لنز دوربین قرار دارد. دور تا دور قاب نیز چسب ضد اب مشاهده می شود که هنگام نصب مجدد باید آن را کاملاً تمیز کنید.

 

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله12

 

مرحله سیزدهم

دور فریم اصلی گوشی نیز بعد از باز کردن قاب پشت، چسب هایی که به جا مانده را باید تمیز کرد تا در هنگام بستن گوشی مشکلی ایجاد نشود.

 

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله13

 

مرحله چهاردهم

اکنون از سشوار صنعتی، هیتر یا ای اوپنر استفاده کرده و آن را به آرامی در قسمت بالای قاب پشت گوشی و در لبه های حسگر اثر انگشت قرار دهید.

 

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله14

 

مرحله پانزدهم

سپس از ناحیه بیرون سنسور اثر انگشت را به سمت داخل فشار دهید تا از محل قرار گیری خود خارج شود.

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله15

 

مرحله شانزدهم

نوک اسپاتول را زیر قطعه سنسور قرار داده و به آرامی آن را سمت بالا بکشید تا کاملاً از قاب پشت جدا شود.

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله16

 

مرحله هفدهم

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید این اسکنر به کمک چسب بر روی قاب پشت گوشی قرار گرفته. در صورتی که این قطعه دچار آسیب شده و نیاز به تعویض آن وجود دارد می توانید با قطعه جدید آن را عوض کرده و با کمک چسب جدید مجدد در محل قرار گیری سنسور اثر انگشت نصب کنید.

سپس مراحل گفته شده را از بالا تا پایین طی کرده و گوشی را ببندید.

تعویض حسگر اثر انگشت S8 - مرحله17

 

در صورتی که حسگر اثر انگشت گوشی شما دچار مشکل شده باشد، می توانید با ورود به اینجا و ثبت درخواست خود به صورت آنلاین استعلام قیمت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *