جستجو
Generic filters
آشنایی با اصطلاح کانفیگ

کانفیگ کردن اصطلاحی است که درمورد مودم و گوشی به کار برده می‌شود. اگر قصد کانفیگ کردن موبایل خود را دارید این مقاله را دنبال کنید چرا که در این مقاله می خواهیم شما را با کانفیگ کردن موبایل آشنا کنیم.

کانفیگ کردن گوشی موبایل

کانفیگ کردن چیست؟

کانفیگ یا config (مخفف Configuration) کلمه ی اصطلاحی است که در دوره ی آموزش پروگرام هارد موبایل به کارآموزان آموزش داده می شود و بعد از آشنایی با این اصطلاح می توانند config را برای موارد دیگر نیز به کار ببرند. بهترین معادل فارسی که برای config می توان پیدا کرد؛ پیکربندی است که این اصطلاح پیکربندی در مواردی از جمله config یا همان پیکر بندی سیستم، config سرور، سایت، مودم و گوشی مورد استفاده قرار می گیرد که برای config این موارد باید مراحل و مراتبی را طی کنید تا بتوانید آن وسیله را پیکربندی یا کانفیگ کنید.

نحوه ی کانفیگ گوشی های موبایل:

برای اتصال گوشی اندرویدی به شبکه وای فای با آی پی ثابت مراحل زیر رو انجام دهید:

  1. از قسمت بالای صفحه تنظیمات وای فای گوشی روی آیکن WiFi لمس کنید تا وای فای گوشی شما روشن شود.
  2. سپس از بین لیستی که نمایش داده شده شبکه وای فای مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  3. در کادر متنی Enter password رمز وای فای رو وارد کنید.
  4. اکنون گزینه Show advanced options رو تیک بزنید تا همه گزینه‌های مربوط به وای فای نمایش داده شوند.


اتصال گوشی به شبکه وای فای با
IP ثابت در اندروید:

  1. از منوی کشویی IP settings گزینه DHCP رو به Static تغییر دهید.
  2. در کادر متنی IP address باید یه IP دلخواه برای دستگاه خود (گوشی تان) وارد کنید مثلا 192.168.1.1 توجه داشته باشید که محدوده IP در هر شبکه‌ای ممکن است فرق داشته باشد. اما به طور پیش فرض معمولا محدوده IP مودم‌های خانگی از 192.168.1.1 شروع می‌شود. شما فقط باید رقم آخر (از نقطه سوم) را تغییر دهید. اگر بقیه اعداد را تغییر بدهید نمی‌توانید به شبکه وصل شوید.
  3. در کادر متنی Gateway باید آدرس IP مودم خودتان را وارد کنید. IP پیش فرض اغلب مودم ها یه شکل 192.168.1.1 می‌باشد؛ اما بعضی از مودم‌ها IP پیش فرض شان فرق می‌کند و بعضی از کاربران هم خودشان به صورت دستی IP مودم را تغییر می‌دهند.
  4. در نهایت دیگر به بقیه گزینه‌ها کاری نداشته باشید و روی گزینه Connect کلیک کنید.

با توجه به گسترده بودن این موضوع در دوره ی آموزشی پروگرام هارد، کانفیگ کردن گوشی های موبایل را به خوبی یاد می گیرید. برای آشنایی بیشتر با کلاس های آموزش تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل آسان جی اس ام می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *